Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Штраф за позаштатне обладнання на авто

Share

Штраф за нештатное оборудование на авто

Установка нештатного обладнання на автомобіль не обов’язково спричинить адміністративне покарання. Законодавство РФ і Митного Союзу регламентує перелік пристроїв, агрегатів і обладнання для заміни або установки якого потрібно отримати дозвіл. У цій статті розберемо, коли настає відповідальність за позаштатне обладнання на авто, і як уникнути покарання.

За що загрожує покарання

Зіткнутися з претензіями інспектора ДІБДР може кожен автовласник, якщо придбав машину з неузгодженими змінами в конструкції, або сам вирішив встановити додаткове обладнання. Проте штрафні санкції підуть тільки в певних випадках, які суттєво впливають на безпеку експлуатації авто. Виділимо загальні правила, які потрібно враховувати при зверненні в СТО за внесенням змін у конструкцію ктз:

  • порушенням закону буде зміна основних конструктивних елементів і вузлів машини, освітлювального та іншого обладнання, якщо це не передбачено виробником і не узгоджено з уповноваженими органами;
  • не є порушенням заміна обладнання, витратних матеріалів на об’єкти аналогічного призначення – наприклад, заміна масла, окремих вузлів підвищеної якості і т. д.;
  • може трактуватися як порушення закону зміна, пов’язане з встановленням нештатного обладнання, що має схожу призначення, але інших характеристик – наприклад, передбачений штраф за нештатний розмір коліс, так як це не тільки спричиняє небезпеку для учасників дорожнього руху, але й спотворює дані про технічний стан машини.

З чим пов’язані такі обмеження і заборони? Випускаючи автомобіль, виробник проводить безліч тестів і досліджень, що дозволяють переконатися в безпеці транспортного засобу в різних умовах експлуатації. Природно, результати таких тестів будуть мати значення, якщо водій буде експлуатувати машину при заздалегідь обумовленому наборі обладнання та технічний стан машини.

Всі характеристики авто проходять узгодження в державних органах, перш ніж модель допускається до продажу. У ході експлуатації автомобіля власник або інший законний власник зобов’язані регулярно підтверджувати належну якість всіх основних систем і складу обладнання – для цього проводиться техогляд і видається технічна карта. Без подання цього документа отримати поліса ОСАЦВ буде неможливо.

Адміністративний штраф може виникнути при наступних змінах в конфігурації авто:

  1. неузгоджена установка газобалонного обладнання – таке порушення може становити підвищену загрозу для громадян і їх майна;
  2. заміна освітлювальних приладів, які не відповідають документації виробника – наприклад, штраф за нештатний ксенон буде, якщо водій без дозволу встановив або змінив заводський клас освітлювального обладнання;
  3. заборонено змінювати конфігурацію кузова, встановлювати додаткові елементи, що виступають за межі бампера – це обмеження поширюється тільки на сталеві об’єкти, однак пластикові та інші легкоразрушаемые елементи можна встановлювати без додаткового узгодження;
  4. інші порушення заводських характеристик, передбачені Регламентами Митного Союзу.

Безпосередньо при виявленні порушення автовласникові загрожує штраф за ст. 12.5 КоАП РФ. Однак грошова санкція буде не єдиним негативним наслідком. Якщо власник машини не може представити документи, що підтверджують законність внесення змін до її характеристики, йому буде видано направлення на позачерговий техогляд.

Для проходження техогляду водієві належить усунути всі порушення закону і технічної документації устаткування – демонтувати обладнання, відновити початковий стан окремих вузлів і елементів, провести інші види робіт. Крім того, деякі зміни можна узгодити через лабораторії, що мають акредитацію в уповноважених органах. На підставі технічного висновку фахівці СТО виконають роботи й проведуть технічний стан машини в належний стан.

Якщо водій не проходить СТО протягом 10 днів, автомашина буде знята з обліку в ГИБДД. Це тягне такі наслідки:

  • за кожний виявлений факт керування таким автомобілем громадяни будуть притягуватися до адміністративної відповідальності;
  • оскільки машина не буде значитися в базі даних ГИБДД, її можуть затримати і помістити на штрафмайданчик – повернути авто буде можливо тільки після сплати штрафів та подання технічного висновку;
  • з машиною, знятої з обліку, заборонені будь-які операції (продаж, обмін тощо), оскільки договір не буде зареєстрований в ГИБДД.

Якщо обладнання або елемент можуть бути демонтовані прямо на місці зупинки транспорту, водій може усунути причину порушення. Це не дозволить уникнути адміністративного штрафу, однак зніме подальші претензії співробітника ГИБДД, При відсутності інших зауважень, направлення на техогляд може не видаватися, а транспорт буде допущений до подальшої експлуатації.

Розберемо, як врахувати всі вимоги до зміни в характеристиках машини, щоб уникнути покарання.

Як відбувається узгодження

Как происходит согласованиеПрийняти рішення про можливість внести зміни може тільки експерт або організація, акредитовані при Митному Союзі. Оптимальним варіантом є звернення до цих фахівців ще до виконання робіт, так як узгодження вже встановленого обладнання може завершитися відмовою. Крім того, багато СТО мають партнерські договори з лабораторіями, що дозволяють провести процедуру погодження та встановлення обладнання в максимально стислі терміни.

Алгоритм дій власника машини, який вирішив поміняти заводські характеристики, виглядає наступним чином:

  1. необхідно визначити перелік змін, які будуть предметом робіт на СТО;
  2. потрібно вибрати експерта або лабораторію, переконатися в наявності акредитації та членства в СРО;
  3. для проведення експертизи потрібно подати технічну документацію на автомобіль, а також сам транспортний засіб;
  4. отримавши експертний висновок про можливість змін у конфігурації машини, треба уявити його в СТО – тільки в цьому випадку всі роботи будуть проведені з дотриманням закону та вимог безпеки;
  5. після проведення робіт потрібно зареєструвати такі зміни в ГИБДД – для цього водій повинен пройти техогляд та отримати діагностичну карту;
  6. після дотримання перерахованих формальностей, оновлені характеристики машини будуть внесені до бази даних ГИБДД і вказані в ПТС, або іншому документі.

При зупинці на дорозі, інспектор ДАІ вимагатиме документи, що підтверджують основні технічні характеристики машини. При візуальному огляді буде встановлюватися відповідність фактичного стану ТЗ з документацією виробника і ГИБДД. При виникненні сумнівів у погодженні обладнання, машина може бути спрямована на інструментальний огляд в експертну організацію, причому обов’язок доказування правомірності дій покладається на автовласника.

Узаконити можна і вже відбулася зміна конфігурації або характеристики машини. Для цього також потрібно звернутися в експертну організацію або лабораторію. При проведенні експертизи може виявлятися факт порушення правил безпеки та технічних регламентів – в цьому випадку можна лише усунути недолік, повернувши машину в початковий стан. Якщо ж додаткові елементи та обладнання відповідають правилам безпеки, лабораторія видасть позитивний висновок, за яким водій зможе отримати діагностичну карту і звернутися в ГИБДД.

Самостійне переобладнання машини практично завжди буде незаконним. Навіть встановивши колеса більшого або меншого розміру, не зазначеного в технічній документації, автовласник створить загрозу для безпеки руху. Якщо ж мова йде про зовнішніх освітлювальних приладах або нештатної тонування, довести законність установки практично неможливо без відповідного висновку експерта.

Источник: http://mirmotor.ru/article/read/otvetstvennost-za-neshtatnoe-oborudovanie-na-avto

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *