Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Слід вичавлювати зчеплення при старті двигуна?

Share

Следует ли выжимать сцепление при старте двигателя?

Вичавити зчеплення на механічною КПП — процедура нескладна. На практиці вона може бути як виключно корисною, так і обумовлює різні негативні наслідки при експлуатації транспортного засобу. Ознайомимось з аргументами за і проти витискання зчеплення безпосередньо при старті двигуна машини.

Вичавлювати чи зчеплення: аргументи «за»

Варто вичавлювати зчеплення при запуску двигуна? На це питання багато автолюбителів відповідають позитивно і призводять при цьому такі аргументи:

  1. Більшість сучасних автозаводів рекомендує вичавлювати зчеплення перед стартом двигуна в будь-якому випадку, якщо машина простояла з заглушеним мотором більш ніж 7 годин поспіль. Це обумовлено тим, що при простої в коробці передач загусає мастило: його легше «розігріти» при активному зчепленні.

Даною рекомендацією, як вважають багато автолюбителів, категорично не слід нехтувати в зимовий період і вкрай бажано прислухатися до неї і в теплу пору року.

  1. При вичавленому зчепленні знижується навантаження на електричний стартер, оскільки в цьому режимі він, як правило, не виконує функцію прокрутки валів коробки передач (як наслідок, економиться заряд акумулятора).
  2. Багато транспортні засоби неможливо запустити без выжима зчеплення в силу чисто конструкційних причин.

Є й аргументи проти выжима крайньої лівої педалі на автомобілі з «механікою» при старті двигуна.

Аргументи «проти»

Противники выжима зчеплення аргументують свою позицію, головним чином, тим, що регулярний вижим педалі може супроводжуватися підвищеним зносом підшипника колінчастого у механізмі зчеплення. Це обумовлено тим, що при тривалому знаходженні машини в простої з підшипника стікає масло, і його різке задіяння характеризується підвищеним зносом.

Більш того, зношений підшипник зчеплення, як зазначають автолюбителі, може почати працювати з люфтом, який супроводжується передачею вібрації на сусідні механізми (що може, у свою чергу, призвести до їх пошкодження).

Хто правий?

Кто прав в споре за или против выжимания сцепленияУ разі, якщо автолюбитель буде слідувати першій точці зору — з якої вичавлювати зчеплення має сенс, то результатом такої переваги може бути збереження ресурсів електрообладнання (при наявності підвищеного ризику пошкодження підшипника колінчастого). У свою чергу, друга позиція передбачає акцент на збереженні працездатності ключовий механічної частини зчеплення — в той час як функціонування електрообладнання відсувається на другий план.

При виборі прийнятної для конкретного автолюбителя точки зору на дане питання, правомірно орієнтуватися як на технічні, так і на економічні аспекти користування автомобілем. Тобто — оцінювати, умовно кажучи, що вийде дорожче — ремонт коленвала або заміна акумулятора (виходячи з розрахункової такої періодичності заміни) на конкретному автомобілі.

У різних моделях машин співвідношення витрат на ремонт зазначених механізмів може бути дуже несхожим, і універсальне правило в даному випадку виробити складно. Корисно орієнтуватися на практичні спостереження — здійснювані у процесі періодичного технічного обслуговування машини. Якщо на СТО виявлять якісь складнощі, відповідно, з електронікою або механічними частинами машини, то цілком можливо, що вони обумовлені наявністю або відсутністю пріоритетності в выжиме зчеплення.

І якщо технічна проблема буде, дійсно, викликана особливостями експлуатації зчеплення при старті двигуна свій підхід до власних дій під час такого запуску автолюбитель, очевидно, повинен буде переглянути.

Якщо власник машини вирішив, що выжиму зчеплення — бути, то йому має сенс вивчити специфіку такого выжима. Здавалося б, він утворює просту процедуру. Але на практиці у неї досить багато нюансів. Їх ми розглянемо в контексті ряду корисних рекомендацій для автолюбителів, які віддають перевагу все ж таки вичавлювати зчеплення при запуску двигуна машини.

Вичавлюємо зчеплення: що врахувати при цьому?

Має сенс врахувати такі обставини:

  1. Про наявність механічних проблем зі зчепленням (зокрема, обумовлених тим, що воно регулярно вичавлюється при старті двигуна) автолюбитель може «почути».

Тому, при выжатии зчеплення завжди має сенс прислухатися до звуків у салоні. При появі явних сторонніх шумів слід звернутися на СТО з проханням прояснити ситуацію з технічним станом зчеплення.

  1. Вичавлювати зчеплення слід завчасно відрегулювавши положення водійського сидіння відносно керма. Неприпустимо, щоб водій відчував себе некомфортно при натисканні на зчеплення лише тому, що знехтував необхідної регулюванням крісла.
  2. Відпускати зчеплення — нехай і при виключеній передачі, слід плавно.

Перемикати коробку на передачу потрібно не раніше, ніж при наступному выжатии зчеплення вже після запуску двигуна. При цьому бажано дати двигуну прогрітися — якщо автомобіль довгий час перебував у просте (особливо взимку).

  1. При перезапуску заглохшого на ходу двигуна выжатие зчеплення — незаперечно обов’язкова процедура, оскільки в цьому випадку буде необхідно перевести коробку передач у нейтральне положення (зняти ту чи іншу передачу).

Головне — не забувати про це і довести дію за выжатию зчеплення до автоматизму.

  1. Після завершення запуску (перезавантаження) двигуна і ослаблення натискання на зчеплення слід повністю прибрати ногу з педалі. Інакше механічні частини зчеплення будуть мати підвищений знос.

Резюме

Зчеплення автолюбитель може при старті двигуна як вичавлювати, так і обходитися без цього (якщо вибір конкретної дії не зумовлений об’єктивними критеріями).

Выжатие зчеплення може бути процедурою, не тільки утворює дискусійні моменти, але і вкрай значущою на практиці, особливо в ситуаціях, коли потрібно екстрений запуск двигуна. І зовсім недивна популярність даної процедури в середовищі російських автолюбителів. Вона, з одного боку, розглянута процедура дуже проста, з іншого — спрямована на підвищення ефективності використання транспортного засобу.

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *