Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Топ-10 кращих ралійних автомобілів в історії

Share

LiveCars.ru представляє погляд британського видання AutoExperess на десятку кращих ралійних автомобілів в історії автоспорту

Ралі — одна з найстаріших форм автоспорту. Його витоки сягають корінням до змагань на автомобілях по бездоріжжю Париж-Руан 1894 року, Ралі Монте-Карло 1911 року, які, як правило, згадуються як найбільш ранні змагання з ралі.

Це робить ралі щонайменше на 40 років старше Формули-1, і хоча остання користується набагато більшою популярністю, в тому числі завдяки більш зручного перегляду на кільцевих треках, досвід від спостереження наживо ралійних гонок залишає особливе враження.

Крім того, оскільки більшість ралійних автомобілів базуються на виробничих моделях, хоча їх взаємозв’язок дуже слабка, це також привертає більше уваги пересічних уболівальників. Особливо, коли вони бачать знайомий Ford Focus, стрибає за горизонт.

Представлена нижче десятка кращих, на наш погляд, ралійних автомобілів, не завжди була найшвидшою або успішною на папері, але кожна з моделей залишила незгладимий слід в світі ралі, продовжуючи і донині викликати приємні спогади у різних поколінь спортивних фанатів.

Austin Mini Cooper

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Austin Mini з його революційною силовою установкою і шасі, а також завдяки малій вазі і відмінним характеристикам управління, кинув виклик іменитим суперникам в автоспорті, перебуваючи в категорії малих автомобілів.

Регулярно випереджаючи більш потужні і громіздкі машини на складних ралійних трасах, Austin Mini тричі вигравав Ралі Монте-Карло, і з тих пір став культовим автомобілем в історії автоспорту. Будучи повною протилежністю нинішніх турбомонстров, це, мабуть, самий успішний маленький автомобіль з переднім приводом в історії.

Ford Escort

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Модель Ford Escort була невід’ємною частиною світового авторалі протягом десятиліть, а початок експансії поклала модель 60-х років минулого століття Escort RS1600, побудована на базі Escort Twin-Cam. Автомобілі цієї серії отримали вдосконалені двигуна, посилені кузова і спеціальну підвіску, щоб витримувати надвисокі навантаження.

Добре збалансований в управлінні автомобіль досі користується попитом на історичних ралі, а щоб отримати вигоду з успіху в автоспорті, Ford побудував дорожню версію під назвою Escort Mexico, отримала 1,6-літровий поперечний двигун.

Lancia Stratos

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Stratos був останнім з великих автомобілів з заднім приводом, перед настанням повнопривідною ери в ралі. Володіючи приголомшливим дизайном від Bertone і двигуном Ferrari Dino V6, він зумів виграти три Чемпіонату світу з ралі (WRC) в 1974, 1975 і 1976 роках.

Знайти оригінальну версію ралійної Stratos в наші дні буде коштувати, ймовірно, як запустити цілу раллійную команду в 70-ті роки. Також потрібно згадати версію Lancia Rally 037, яка в 1983 році стала останньою моделлю з заднім приводом, що зуміла виграти Кубок конструкторів Чемпіонату світу з ралі, порушивши на мить гегемонію Audi.

Fiat Abarth 131

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Fiat 131 Abarth був, певною мірою, італійської копією Ford Escort — автомобілем, з яким пересічний чоловік міг зіткнутися лицем до лиця на вулиці. Однак він був перероблений настільки, щоб виграти три Чемпіонату світу з ралі в 1977, 1978 і 1980 роках.

По правді кажучи, ралійна версія з 300 кінськими силами під капотом мала мало чого спільного з міським седаном, призначеним для того, щоб відвозити дітей до школи. Але Fiat побудував 400 дорожніх версій моделі 131 Abarth, обладнаних аналогічним агресивним обвісом і 16-клапанним мотором з потужністю 140 л. с., чого було цілком достатньо для автомобіля вагою менше тонни.

Audi Sport Quattro S1

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Уявіть винищувач в автомобільному вигляді, і ви отримаєте Audi, що бере участь у змаганнях з ралі в 1980-му році. Quattro S1 отримав систему повного приводу, вдосконалену коробку перемикання передач і вкорочене шасі для кращого керування автомобілем під час заметів і його кращого контролю на слизьких поверхнях.

Така машина в ті роки означала революцію і прорив, і хоча у свій дебютний сезон у WRC Audi Sport Quattro S1 не зуміла виграти чемпіонат з-за нестабільних результатів, всі конкуренти зорієнтувалися оперативно і взяли ту ж модель побудови своїх ралійних автомобілів.

MG Metro 6R4

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Ралійна кар’єра MG Metro 6R4, що з’явився в змаганнях у 1985-му році, виявилася недовгою. Ранні успіхи не вилилися в регулярні перемоги з-за постійних проблем з атмосферним 3-літровим мотором V6, який в залежності від специфікації міг виробляти до 410 к. с. До того моменту, коли двигун, нарешті, став надійним, клас, для якого він був розроблений, припинив своє існування.

Автомобіль був неймовірно швидким, і ледь конструкторам вдалося вирішити проблеми з мотором, маленький Metro став самим потужним зброєю у ралі. В кінцевому підсумку його мотор V6 в турбованим виконання перебрався на суперкар Jaguar XJ220.

Peugeot 205 T16

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

З масивним заднім аниткрылом, повнопривідною системою і середньорозташованим 4-циліндровим двигуном, що розвиває 450 л. с. потужності, Peugeot 205 T16, виступав класі «В» Чемпіонату світу з ралі, був так далекий від материнської 205-ї версії з мотором 1,4 літра, як ракета Сатурн 5 від петарди — настільки велика була між ними прірва.

Чемпіон світу з ралі 1985 і 1986 років, ймовірно, продовжував домінувати в класі ще багато років, якщо б у кінцевому підсумку автомобілі групи «B» не заборонили з-за дуже високої небезпеки для гонщиків. Тим не менш, 205 T16 залишився в автоспорті і продовжував домінувати на ралійної сцені у перегонах Париж-Дакар до кінця 80-х років.

Lancia Delta HF Integrale

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Ще одна Lancia? Що ж, а якщо ми скажемо, що цей маленький автомобіль виграв Чемпіонат світу з ралі шість разів поспіль з 1987 по 1992 рік, зробивши Lancia найбільш успішною маркою в WRC на всі часи? Думаємо, така відповідь вас влаштував.

Lancia Delta HF Integrale була впроваджена в ралі після того, як був заборонений клас автомобілів групи «B», і виявилася неймовірно гарна для нових перегонів завдяки своїй короткій колісній базі і потужним турбованим моторів. Дорожні версії також стали цінними експонатами, а ралійний варіант 10 разів вигравав Кубок Конструкторів WRC, що дозволяє Lancia залишатися самим успішним виробником в історії ралі.

Subaru Impreza

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Картинка у вашій уяві при згадки двох цих слів, це сімейний седан в яскраво-синьому забарвленні з золотими колесами і масивним повітрозабірником в капоті, що пробивається через ґрунтову трасу.

Subaru Impreza з її жовтими логотипами і відмітним обвісом, є одним з найпопулярніших ралійних автомобілів на планеті. Три Кубка конструкторів чемпіонату WRC і безліч фінішів на подіумі забезпечили Impreza постійне місце в залі ралійної слави.

Mitsubishi Lancer Evo

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

В той час, як Subaru Impreza мала, можливо, більш запам’ятовується зовнішністю, Mitsubishi Lancer Evo стала більш успішним раллійним автомобілем зі спортивної точки зору.

Вигравши чотири чемпіонські титули з 1996 по 1999 роки, а також два Кубки конструкторів, японський ралійний автомобіль назавжди удостоїв себе звання однієї з кращих ралійних моделей на планеті. Було побудовано безліч ралійних дорожніх версій, і навіть після того, як вичерпалися перемоги в Чемпіонаті світу, Lancer Evo продовжують використовуватися в інших ралійних дисциплінах.

Поза рейтингу — Toyota Celica GT-Four

Топ-10 лучших раллийных автомобилей в истории

Вигравши три титули в Кубку конструкторів WRC в 1993, 1994 і 1999 роках, Celica GT4 став першою ультра-успішної японської ралійної моделлю, яка домінувала в змаганнях. Вона володіла сучасною повнопривідною системою і високою надійністю, що і дозволило їй вийти на перше місце серед виробників.

Втім, трохи пізніше Toyota виявилася спіймана на махінаціях з турбіною, і Celica була дискваліфікована. Також на початку 90-х років компаній були випущені дорожні версії GT4 в обмеженому тиражі зі спеціальною ралійної підвіскою і обвісом — ці версії до цих пір залишаються серйозним інструментом на треках.

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *