Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Від чого залежить транспортний податок на машину?

Share

От чего зависит транспортный налог на машину?

Розмір транспортного податку на машину в 2018 році залежить від критеріїв, зазначених у НК РФ – потужності двигуна ТЗ, вираженого в кінських силах, року випуску автомашини, екологічного класу і т. д. При цьому окремі показники, що впливають на суму податкових платежів , можуть встановлюватися на регіональному рівні.

У цій статті розберемо, як встановлюються базові і конкретні ставки по транспортному податку, і якими повноваженнями володіють органи влади по їх зміні.

Загальні правила оподаткування

Транспортний податок віднесено до компетенції регіональної влади. Це означає, що суб’єкти РФ не тільки можуть змінювати окремі показники для розрахунку платежів, але і зовсім скасувати податок на своїй території. Виділимо загальні правила, які потрібно враховувати автовласникам при оплаті податку на автотранспорт:

  1. податкові зобов’язання виникають тільки для власників автомашин та інших транспортних засобів, пойменованих в законі – володіння машиною за дорученням або за договором оренди не породжує таких зобов’язань;
  2. на федеральному рівні визначено об’єкти оподаткування, основні параметри для розрахунку платежів, окремі категорії пільг, базові ставки;
  3. регіони мають право встановлювати правила надання пільг по податку, а також конкретні ставки платежів, однак з відхиленням від федеральних стандартів не більше ніж в 10 разів.

Таким чином, власникам автомашин доведеться враховувати базові норми НК РФ, а також спеціальні правила регіональних актів.

У Податковому кодексі РФ визначено такі базові критерії, що впливають на розмір платежів:

  • транспортний податок залежить від кінських сил, тобто від потужності двигуна – цей показник визначається за технічної та реєстраційної документації на автомашину;
  • розмір платежів залежить від року випуску, якщо таке становище буде зазначено в регіональних нормативних актах – рік випуску також визначається за технічною документацією виробника та свідоцтвом про реєстрацію ТЗ;
  • регіонам надано право вводити понижуючі та підвищуючі коефіцієнти, в залежності від екологічного класу автомашини – цей критерій носить стимулюючий характер, а його застосування поки не одержало широкого поширення в суб’єктах РФ.

На розмір платежу, або на повне звільнення від податку, буде впливати і статус власника, а також категорія ТЗ. Наприклад, регіони можуть знижувати розмір транспортного податку для окремих категорій громадян, або передбачати часткове звільнення від платежів. Крім того, в НК РФ передбачена пільга по податку на автомашини, призначені для експлуатації інвалідами, або виділені по лінії соцзахисту. Якщо такий статус транспорту буде підтверджений власником, йому не доведеться сплачувати податок.

Розрахунок транспортного податку і напрямок власникам квитанцій входить до компетенції податкової служби. Тому громадянам не доведеться щорічно надавати технічну та реєстраційну документацію в ИФНС. Це потрібно тільки у випадку, якщо в бази даних ГИБДД і ИФНС були внесені невірні показники потужності і року випуску автотранспорту.

Розглянемо особливості застосування окремих показників при розрахунку транспортного податку в 2018 році.

Як відбувається нарахування податку

Как происходит начисление налогаБільшість показників, що впливають на розмір платежів, власник може дізнатися самостійно, шляхом вивчення технічної та реєстраційної документації на свій автомобіль. Перш за все, при постановці автомобіля на облік у базі даних ДАІ фіксує рік випуску показник потужності двигуна. Ці відомості виробник зобов’язаний вказати в паспорті технічного засобу, або в іншому документі. Однак для деяких моделей такий показник може бути відсутнім, особливо якщо термін виготовлення і виробник транспорту невідомий.

Податковий орган самостійно використовує відомості про критерії автомобіля для нарахування щорічних платежів. Відбувається це наступним чином:

  1. при постановці машини на облік і реєстрації кожної наступної операції, актуалізується база даних ГИБДД;
  2. аналогічним чином оновлюються дані, якщо власник вносить зміни в технічні характеристики машини (наприклад, якщо встановлюється більш потужний двигун, новий показник кінських сил буде внесено до свідоцтва про реєстрацію та ПТС після подання технічного висновку експерта);
  3. інформація з бази даних ГИБДД доступна податковим службам для нарахування щорічних платежів – якщо відомості про машину будуть не відповідати дійсності, власник повинен звернутися не тільки в ИФНС, але і в територіальний відділ ДІБДР.

Показники кінських сил (потужності) і року випуску автомашини будуть мати значення не тільки для визначення суми податку. Регіональні влади мають право вводити пільги, які можуть бути прив’язані до характеристик автомашини.

Як правило, пільгове оподаткування пов’язано з наступними факторами:

  • повне або часткове звільнення від транспортного податку буде поширюватися тільки на одну одиницю транспорту – якщо у пільговика у власності є дві і більш за машини, він має право вибрати оптимальний варіант для розрахунку податку;
  • пільга може бути обмежена граничною потужністю автомашини – наприклад, ветеран бойових дій може претендувати на звільнення від транспортного податку, якщо потужність його машини не перевищить 150 л. с.;
  • аналогічним чином, пільга може бути надана тільки автомобілям, чий термін експлуатації перевищив певний межа – наприклад, для пенсіонерів Санкт-Петербурга передбачено повне звільнення від податку на машину вітчизняного виробництва, випущену до 1991 року.

Присвоєння автомашині певного екологічного класу також відбувається при випуску з виробництва. Однак навіть вказівку такого класу виробників машини не гарантує застосування цього фактора при нарахуванні транспортного податку. Поки регіональні влади не введуть цей критерій у формулу для розрахунку, податкові служби не будуть застосовувати його при виставленні квитанції. На 2018 рік, застосування критерію екологічних класів виправдано тільки у великих містах (Москва, Санкт-Петербург, інші обласні і крайові центри), для яких боротьба за зниження шкідливих викидів виходить на перший план у міру збільшення кількості транспорту.

Склад критеріїв, що впливають на розрахунок податкових зобов’язань з транспорту, може змінюватися практично щорічно. Наприклад, загальноприйнятим і базовим показником є тільки потужність автомашини, виражена в кінських силах. Цей критерій легко встановлюється з технічної та реєстраційної документації, та підлягає зміні в рідкісних випадках. Чинник року випуску не настільки важливий для розрахунку податку, особливо для автомашин іноземного виробництва. Тому регіональні влади можуть гнучко варіювати податкове навантаження на громадян, збільшуючи або зменшуючи оподатковувані показники потужності і року випуску транспорту.

Таким чином, при розрахунку податкових зобов’язань основними критеріями визнаються потужність автомашини, обчислена в кінських силах, рік випуску (за даними виробника і ПТС), а в ряді випадків і критерій екологічного класу. Усі зазначені показники будуть отримані в автоматичному режимі з бази даних ГИБДД, тому представляти технічну документацію податковий орган не потрібно.

Нюанси розрахунку транспортного податку

Нюансы расчета транспортного налогаПри обробці даних про технічні характеристики автомашини можуть виникати помилки, які призведуть до виникнення обов’язку сплачувати податок, або до завищення суми щорічного платежу. Наприклад, якщо поріг звільнення від сплати податку визначений у 120 л. с., перевищення технічної потужності в базі даних навіть на 1 к. с. призведе до виникнення обов’язки перераховувати кошти до бюджету.

Виявити помилку можна завчасно, звернувшись в ИФНС, або при отриманні квитанції з податкової служби. Визначити правильність нарахування, в тому числі за законодавчими критеріями потужності і року випуску, можна наступними способами:

  1. зі змісту квитанції, яку податковий орган зобов’язаний щорічно надсилати власникам;
  2. з інформації у Особистому кабінеті платника податків, якщо власник машини зареєструвався в цьому сервісі;
  3. шляхом запиту в ИФНС або ГИБДД – по кожному письмовим зверненням громадян податкова служба зобов’язана подати докладне обґрунтування нарахувань.

При виявленні помилок необхідно негайно звернутися в територіальний відділ ДІБДР, а також у податковий орган. Потрібно враховувати, що сплативши транспортний податок, розрахований за невірним технічним критеріям, повернути переплату вкрай складно. Для цього потрібно внести зміни в базу даних ГИБДД, після чого подати заяву до податкового органу за місцем проживання. Навіть в цьому випадку можна отримати відмову, який доведеться оскаржити через суд.

Якщо в регіональне законодавство внесено зміни, уточнюючі порядок застосування окремих критеріїв, вони набудуть чинності лише з наступного календарного року. Кожний нормативний акт, що змінює правила оподаткування, повинен бути оприлюднений в ЗМІ або на офіційному порталі суб’єкта РФ. Якщо зміни спрямовані на зниження податкових зобов’язань, у тому числі зниження порогу потужності для застосування пільг, вони можуть вступати в силу протягом поточного року.

Источник: http://mirmotor.ru/article/read/ot-chego-zavisit-transportnyj-nalog-na-mashinu

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *