Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Tags:

Chevrolet eCOPO Camaro: натяк на майбутнє легенди

Share

COPO Camaro — легендарне ім’я у світі американських гонок на чверть милі. Створення цієї машини ініціював дилер марки Chevrolet Фред Гібб з штату Іллінойс: через фірмову систему спецзамовлень COPO (Central Office Production Order), яка була створена компанією General Motors переважно для формування особливого оснащення машин корпоративних клієнтів, він у 1969 році сконфигурировал купе Chevrolet Camaro, максимально пристосоване для дрег-рейсингу. Автомобіль мав алюмінієвий мотор ZL1 427, який був легше і потужніше (не менше 430 к. с.) серійних двигунів з чавунним блоком, а також безліч інших заводських доробок.

Електромобілі в дрег-рейсингу давно виступають і навіть показують вражаючі результати, порівнянні з досягненнями побратимів з ДВС. Тому в компанії Chevrolet задумалися про електричному майбутньому своєї знаменитої моделі COPO Camaro. Так на світ з’явився концепт eCOPO Camaro, показаний сьогодні на виставці тюнінга SEMA в Лас-Вегасі.

Замість традиційного агрегату V8 творці eCOPO використовували електромотор з віддачею понад 710 л. с. і 813 Н•м. Цього достатньо, щоб проходити чверть милі з місця десь в районі 9 сек. (точний параметр ще не вказаний), тобто на рівні кращих показників бензинових машин в класі NHRA Stock Eliminator. Якщо точніше, електромотор складено з двох двигунів BorgWarner HVH 250-150, які займають місце ДВС. Момент на жорсткий задній міст передається через гоночний «автомат» Turbo 400.

Сумісність із звичайною трансмісією не випадкова. Вийшов подвійний двигун має «дзвоном», ідентичним такої ж деталі у «вісімок» серії LS. Директор програм високопродуктивних версій GM Расс О Бленес заявив: «Можливості інтригують і відкривають для гонщиків абсолютно новий світ. Компанія Chevrolet розробила концепцію продуктивних «моторів з коробки» у часи, коли були створені оригінальні моделі COPO Camaro, а проект eCOPO вказує на майбутнє, яке може включати в себе електричні «crate motors» для гонок або навіть для дорожніх машин».

Ще одна технічна деталь: на eCOPO Camaro з’явилася перша в GM 800-вольтова тягова батарея (вихідна напруга більш ніж удвічі перевершує вольтаж системи в хетч Bolt EV). Вона складається з чотирьох 200-вольтів блоків. Заради оптимальної развесовки (понад 56% ваги в статиці припадає на задню вісь, що добре для розгону) пара модулів розташована на місці заднього сидіння, один — на місці запаски і один — над задньою віссю. Батареї захищені від ударів розширеним каркасом безпеки. А за їх станом, у тому числі температурою, стежить окремий блок управління. Ці ж акумулятори підтримують швидкісну зарядку, що корисно для скорочення часу між заїздами.

Разом з eCOPO Camaro на шоу SEMA прибув «боєць» COPO Camaro 2019 модельного року, причому доступний новим пакетом 50th Anniversary Special Edition, придуманим на честь 50-річчя першого COPO Camaro. Купе COPO Camaro 50th Anniversary саме по собі пофарбовано особливим чином, а до того ж отримало пакет 50th Anniversary Engine Appearance — це забарвлення мотора, наслідує старим високопродуктивним двигунів марки (помаранчевий блок циліндрів, хромовані головки блоку і чорні впускні патрубки). Таке оформлення доступно для семилитрового мотора.

Восени 1968-го іллінойський дилер Chevrolet Фред Гібб використовував заводську систему спеціальних замовлень Central Office Production Order (COPO) не за звичайним призначенням. Інші застосовували систему COPO, щоб отримати парк особливо забарвлених Шеві або партію машин з нестандартним обладнанням. А Гібб попросив у компанії купе Camaro з повністю алюмінієвим гоночним мотором ZL1 427 (7,0 л), який був на 45 кг легше штатного для Camaro чавунного і до того ж потужніший (понад 430 сил). Щоправда, керівництво фірми ще довелося переконувати, але в результаті на світ народилася перша партія з 50 машин з таким агрегатом (13 Гібб продав сам, 37 — передав іншим дистриб’юторам марки). Пізніше інші дилери замовили ще 19 аналогічних зразків. Так народилася лінія COPO Camaro. Скромний тираж пояснювався ціною: COPO коштували вдвічі дорожче простих Camaro тих років.

Купе COPO Camaro 2019 року можна буде замовити з декількома двигунами V8 на вибір. Це високооборотний «атмосферник» 4.9, атмосферне же агрегат LSX 7.0 та компресорна «вісімка» LSX 5.7 з нагнітачем Magnuson на 2,65 л. Проте загальне число таких купе буде обмежено 69 екземплярами. Стільки ж було побудовано зразків прабатька сімейства, двохдверок COPO Camaro 1969 модельного року з гоночним мотором ZL1.

Chevrolet eCOPO Camaro: намёк на будущее легенды
Chevrolet eCOPO Camaro: намёк на будущее легенды
Chevrolet eCOPO Camaro: намёк на будущее легенды
Chevrolet eCOPO Camaro: намёк на будущее легенды
Chevrolet eCOPO Camaro: намёк на будущее легенды
Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *