Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

«Гипершиповки» — новий формат шипованої гуми

Share

Скільки шипів має припадати на одну покришку 205/55 R16? До цього максимумом вважалося 190, але зараз з’явився новий рекордсмен — 250 «зубів» на колесо!

Все почалося влітку 2013 року. У Скандинавії було прийнято жорстке правило, щоб зменшити збиток, який наносять дорогах шиповані шини. Згідно з цим законом, в шинах має бути не більше 50 «зачепів» на погонний метр протектора — тобто 96 шипів для колеса розмірності 205/55 R16.

Такі обмеження законодавці пояснювали своїм бажанням зберегти дороги і, відповідно, заощадити кошти платників податків (в Європі цей аргумент працює для самих абсурдних законів), а також подбати про їхнє здоров’я — мовляв, вдихаючи асфальтову крихту, людина піддається ризику різних захворювань, включаючи ракові.

Нові правила виявилися досить радикальними. У більшості виробників тоді було по 130 шипів на покришку! Які треба було прорідити до 96.

Але контраргументів з боку противників ідеї теж набралося чимало. Хто довів, що захворювання дихальних органів провокує саме асфальтова крихта? Скільки дорожньої крихти утворюється з-за зубців, а скільки — з інших причин? І чому має бути саме 50 шипів на погонний метр? Але відповіді не послідувало.

Зрозуміло, виробники захотіли зустріти нові норми у всеозброєнні. Приміром, Michelin випустив нове покоління моделі X-Ice North, в яких було 96 шипів. При цьому… в законі виявилася дуже хитра лазівка! Настільки хитра, що серед шинників навіть поповзли чутки, ніби поява регламенту пролобіювала компанія Nokian.

Загальна ідея, яку винайшли фіни (збіг?) зі знаменитого тестового полігону Test World, — щоб шина прокочувалася за тарированному зразком матеріалу, маса якого точно вимірювалася б двічі, до і після випробувань. Відповідно, чим легше став зразок ― тим сильніше зносилася поверхню.

На виході з’явився тест під назвою «over-run». Якщо покришка не завдає шкоди дорожньому покриттю, в ній може бути скільки завгодно шипів!

Суть тесту така. З фінського граніту Куру Грей випилюється 300-грамова плитка розміром 90x75x20 мм, яка потім висушується за спеціальною методикою. З 15 таких плиток збирається невелика площадка, з якої 400 разів зі швидкістю 100 км/год проїжджає автомобіль на необкатанных шинах.

Першими позитивне рішення за підсумками «овер-рана» отримали революційні Nokian Hakkapeliitta 8, в яких… 190 шипів. Сто дев’яносто! Так рясно «цивільні» шини до цього не шиповали ніколи. І революційна концепція вистрілила — фінські «шиповки» виявилися дуже сильні. Особливо на льоду.

Успіхи Nokian змусили діяти інших виробників. Ще кілька марок з часом теж змогли довести число шипів до 190, а інші довели, що 130 «зачепів» — мінімум, який не шкодить дорогах. А в цьому році компанія Michelin вирішила поставити рекорд, презентувавши нові X-Ice North 4, в які встановлюється 250 шипів.

Шипи розташовані на 22 доріжках! В плямі контакту знаходяться 24 сталевих «кігтя» замість колишніх восьми-дев’яти. Тому Michelin X-Ice North 4 прозвали «гипершиповками».

Що дають «гипершиповки»? На жаль, компанія не надає свої нові продукти для тестів до виходу на ринок. І в цьому році експерти просто не змогли знайти X-Ice North 4 — випробування проходять взимку, а «четвірку» презентували навесні… Проте фіни з Tekniikan Maailma відклали тести до березня, щоб відкатати новинку!

Висновки експертів виявилися нестриманими: «В плані зчеплення на льоду це найкращі шини за всю історію наших випробувань. Легке управління і надійне зчеплення на льоду — у всіх, навіть самих екстрених, ситуаціях!», — написали фіни. При цьому новинку покартали лише за «відносно слабкі результати на мокрому асфальті».

Схоже, що «гипершиповки» — це дійсно круто. І взагалі тренд набирає обертів: у тесті Tekniikan Maailma перші 6 місць зайняли моделі, у яких від 170 до 190 шипів. Так що напевно комусь захочеться нашпигувати свої покришки рясніше, ніж Michelin! Але повторити таке буде непросто…

10 кращих моделей шипованих за версією журналу Tekniikan Maailma

Місце Шипів Оцінка
1 Michelin X-Ice North 4 250 8,7
2 Continental IceContact 2 190 8,5
3-4 Hankook Winter i*Pike RS2 190 8,4
3-4 Nokian Hakkapeliitta 9 190 8,4
5 Bridgestone Noranza 001 190 8,1
6 Vredestein Wintrac Ice 170 7,9
7 Pirelli Zero Ice 130 7,8
8-9 Gislaved Nord*Frost 200 130 7,7
8-9 Yokohama iceGUARD iG65 172 7,7
10 Goodyear UltraGrip Ice Arctic 130 7,6

Олексій Кованов
Редактор @Авто

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *