Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Jeep, але не «джип». Тест нового кросовера Compass

Share

Друге покоління «Компаса» — це трохи більше, ніж кросовер, але менше, ніж Jeep

Загадка: що спільного між Jeep і Lamborghini? Правильна відповідь: обидва виробника з недавніх пір випускають кросовери. І неважливо, що одні завжди робили суперкари, а інші — машини для справжнього бездоріжжя. Без всюдисущих кросоверів сьогодні на автомобільному ринку не вижити, тому Compass другого покоління — необхідна спроба Jeep наздогнати хітами на кшталт Volkswagen Tiguan або Kia Sportage (ну а якщо вас цікавлять саме «хіти», то читайте наш порівняльний тест-драйв «Кращий кросовер до 2 мільйонів: Mazda CX-5 проти Volkswagen Tiguan»).

Вперше американська марка спробувала себе в цьому жанрі в 2007 році, коли явила світу Compass/Patriot — крім спірного дизайну цей автомобіль, єдиний в двох кузовах, ламав підвалини Jeep своєї переднеприводностью, хоча був і повний привід, звичайно. Тепер Patriot скасований, а друге покоління Compass ділить платформу з що за минулі 10 років ще одним кросовером Jeep — компактним Renegade. Для європейців відмінності між цими моделями, в основному, в габаритах, але в Росії все трохи інакше.


Спадкоємність вигляду Compass — в трапецієподібних арках, підйомі віконної лінії на кормі і малюнку бутафорською (тепер) решітки. Справжня, наскрізна решітка знаходиться в нижній частині бампера

Кросовер на любителя

По-перше, Compass для російського ринку буває тільки з повним приводом, а по-друге, ніякого турбірованного 1.4 — замість нього атмосферник 2.4. Прайс-лист натякає, що у нас це автомобіль на любителя: стартова ціна від 2 049 000 рублів надійно вберігає його від титулу рекордсмена продажів. Власниками «Компаса» стануть або прихильники марки, які звикли бачити на решітці сім вертикальних щілин, або ті, хто шукає кросовер не як у всіх. Адже як би не були хороші Volkswagen, Kia або Toyota, ними забиті всі двори.

Високий вхідний поріг міг би компенсуватися комплектацією, але крім безключового доступу та обігріву керма нічого примітного в базовій машині немає. Набагато цікавіше виконання за 2 299 000 рублів, але і різниця — в чверть мільйона. За ці гроші в числі іншого з’являється адаптивний круїз, автоматичне гальмування, утримання в смузі, ксенон з автоматичним дальнім, можливість (за доплату) пофарбувати дах в чорний колір, кузовний хром-декор, двозонний клімат, мультимедийка з пристойним дисплеєм та інше.

Однак «панорама» та шкіра (можна навіть з вентиляцією спереду) — ще близько 200 тисяч зверху, ще 100 за топову мультимедийку з великим дисплеєм і модною акустикою Beats. Доплатити доведеться і за великі колеса (аж до 19 дюймів), і за переваги в кольорі кузова. Разом Compass «на максималках» прагне до суми аж 2,8 мільйона рублів. Але зате з будь-яким рівнем фаршу Compass має повний привід, «великий» мотор 2.4 і автомат з дрібно нарізаними 9 передачами.

На жаль, серед опцій відсутня бездротова зарядка, та й взагалі телефон прилаштувати нікуди

Інтер’єр зустрічає простором, самобутнім дизайном і… купою дрібних прорахунків по частині зручності. Так, подушки передніх крісел короткуваті і завузькі, тому не кожен водій зможе сісти комфортно. Блок клімату, музики і допоміжних функцій скомпонований дивно, а розташований низько. Наприклад, в гонитві за симетрією кнопки розкидані нелогічно, а ручки звуку і температури мають однаковий розмір і форму — плутаєшся. Гучністю можна керувати і з керма, але треба звикнути до розташування клавіш на тильній стороні правої спиці.

Далі: скла колодязів прибирання сильно блікують в темний час доби, а картинка з камери заднього виду засмутить вас навіть у світле. Ззаду свої приколи: відкинутий підлокітник дивана відкриває зяючий лаз в багажник, а двері надто економно оброблені грубим пластиком. Нарешті, не зліться на власників «Компасів», не включають поворотники — важіль зігнутий геть від водія, з-за чого дотягнутися до його кінчика поспіхом виходить не завжди. З приємного зазначу потужний звук опціональною акустики Beats і ошатний інтерфейс мультимедийки.

Функціональність мультимедійної системи навіть надлишкова: серед іншого тут і кути крену на бездоріжжі, і навіть таймер кіл на треку. При цьому орієнтуватися в інтерфейсі починаєш не відразу — не вистачає інтуїтивності

Позашляхові гени

Атмосферник 2.4 придушений прошивкою для Росії (в податкових цілях) з потужністю 175 сил до 150. Але об’єм і, відповідно, крутний момент все одно достатні: 229 Н∙м — це приблизно стільки ж, скільки у більш потужних (в середньому від 170 сил) конкурентів з двигунами 2,4-2,5 літра. Тому явного недоліку тяги, незважаючи на скромне поголів’я коней, у більшості ситуацій випробувати не доведеться. В цілому кросовер їде адекватно по мотору, але без одкровень — за захоплюючими прискореннями зверніться до «Тигуану» або CX-5.

Але якщо не поскупитися на третє і найдорожче виконання Compass — Trailhawk за 2 349 000 рублів, то можна отримати не тільки покращений позашляховий потенціал, але і трохи більше динаміки на асфальті. Бо 175-сильний мотор тут не дефорсований, а в додаток до цього ще й застосована більш коротка головна пара — 4,33 проти 3,73. Взагалі, це зроблено для того, щоб імітувати «понижайку». А побічним ефектом став більш спритний розгін і знижена максималка — адже всі інші передавальні відносини в коробці у Compass однакові.

Але головне у Trailhawk — сантиметри під днищем і налаштування електроніки, які ставлять цю версію в один ряд з рідкісними «позашляхові» кросоверами кшталт Subaru Forester. Спочатку немаленькі 207 мм тут збільшені до 216, бампери скошені, є металевий захист днища — все це поліпшило геометричну прохідність «Компаса». Ще одна особливість — можливість активувати віртуальну знижувальну передачу (20:1). Тоді трансмісія блокує муфти повного приводу, залишає в коробці тільки першу сходинку і включає режим проковзування в гідротрансформаторі — бачили щось подібне на Mazda або Hyundai?

В ім’я економічності кардан і колеса задньої осі в системі повного приводу підключаються по черзі двома окремими муфтами — задня вісь активується при необхідності миттєво, а валу на це потрібно трохи більше часу

При різких стартах на слизьких покриттях відчувається запізнювання підключення заднього приводу (особливість конструкції — дивись підпис до фото вище). Це може трохи дратувати взимку (ніби їздиш на «недоприводе»), але не повинно стати проблемою на бездоріжжі, тому що є кнопка примусового блокування обох муфт. Про керованість говорити сенсу немає, тому що спортивного характеру автомобіль позбавлений начисто — на відміну від тих же Mazda CX-5 або Volkswagen Tiguan.

Це важкий кросовер в дусі марки, який замість грайливості шасі пропонує дорожній просвіт, комфорт та непробивність підвіски. Все, що більш спортивні конкуренти відіграють на прямій і в поворотах, Compass забере назад на лежачих поліцейських і ділянці ремонту дороги. Енергоємність підвіски забезпечує можливість не церемонитися з нерівностями, а загальний високий рівень комфорту поїздки забезпечується і пристойною «шумкой».

Для Compass нарівні з іншими моделями Jeep доступні фірмові аксесуари Mopar. В основному це стайлінг кузова і салону, а також системи кріплення багажу. Але навіть у заводському вигляді Compass пропонує милі «пасхалки» від дизайнерів-розробників — шукайте їх на фотографіях у цій галереї

Якщо брати, то Trailhawk

C точки зору техніки, Compass — це збільшений Renegade. У дизайні — зменшений Cherokee. Але в будь-якому випадку в ньому відчувається позашляхова аура бренду. І хоча Compass — сильно усереднений за мірками марки продукт, він пропонує особливу атмосферу: тут по-військовому соковито клацають двері, по всьому автомобілю заховані «пасхалки» і «геги», а версія Trailhawk дає відчуття, що ти можеш трохи більше інших «бордюрних воїнів».

Цей автомобіль дорогий і в дрібницях неоковирний, але при цьому оригінальний і отримує залік за базовим для кросовера дисциплін: комфорту та зручності їзди. Динаміка, керованість і економічність — не більш ніж достатні, тому підсумковий баланс якостей виходить небезперечний. Але зрозуміти побажали переплатити кілька сотень за харизматичний і міцний кросовер можна, особливо якщо це буде Trailhawk.

    Дмитро Ласьков
    Редактор @Авто

    Теги:

    You Might also Like

    Leave a Comment

    Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *