Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Tags:

Краш-тести по-російськи: якими вони будуть

Share

Навіщо в нашій країні запускають національний стандарт RuNCAP?

Абревіатура NCAP, що входить у назву більшості рейтингів безпеки автомобілів, розшифровується і перекладається як «програма оцінки нових автомобілів». Оцінка мається на увазі не всебічна, а з точки зору безпеки — активної і пасивної. По всьому світу існує кілька національних і міжнародних програм випробувань, що відрізняються методиками та критеріями: європейська, пара північноамериканська, латиноамериканська, азіатська, австралійська, китайська, японська, корейська та якась глобальна. А тепер є і російська. Невже нам теж потрібно?

Насправді, у Росії вже є свій цикл випробувань ARCAP, який проводять колеги із видання «Авторевю». Вони вже багато років б’ють машини, які продаються в нашій країні. Але новий стандарт під назвою RuNCAP (спільна ініціатива «Авторевю», НАМИ, МАДІ і Росстандарту) задуманий як більш глобальна програма оцінки безпеки автомобілів, ніж може дозволити собі окремо взяте російське видання.

За задумом партнерів, методика випробувань буде враховувати нашу дорожню та ринкову специфіку, яка відрізняється від інших регіонів світу. Чим саме — як раз і належить з’ясувати найближчим часом шляхом аналізу великої статистики ДТП. На основі отриманої інформації будуть вироблені методики випробувань, які відображали б безпеку автомобілів саме в наших російських умовах. Причому випробувань не тільки на зіткнення, але і на уникнення такого. Тому одне з головних питань, на який потрібно відповісти, — який повинен бути питома вага ефективності систем попередження зіткнення (автоторможение тощо) у загальній оцінці безпеки автомобіля.

Ще одна причина бити автомобілі в Росії — специфіка комплектацій для нашого ринку. В цілях здешевлення деякі моделі оснащуються не всіма доступними системами безпеки — може бути менше подушок або електронних систем, ніж на інших ринках. Крім того, у творців RuNCAP є амбітні плани проводити випробування транспорту для пасажирських перевезень, а також враховувати перспективи появи… безпілотників.

Щоб в майбутньому проводити всі необхідні тести, може знадобитися переоснащення автополігону, тому у найближчі тижні (щоб встигнути до випадання снігу) буде проведено тестування методик та підходів до оцінки безпеки автомобілів по-російськи. Після цього і будуть вироблені конкретні регламенти випробувань, і розпочнеться робота щодо їх матеріально-технічного забезпечення.

Основною технічною базою для програми RuNCAP стане Центр випробувань НАМИ на Дмітровськом полігоні. Там вже багато років проводяться краш-тести. Наприклад, 9 листопада, у день презентації проекту (але не в її рамках), був розбитий Hyundai Solaris

Плани великі, і виникає резонне питання: хто за все це буде платити? Чіткої концепції поки що немає — заплановано держфінансування, але не виключається і спонсорська участь — автомобільних брендів і виробників систем безпеки. Чи Не призведе це «не виключається» до того, що з виробників почнуть брати додаткові гроші, у результаті чого машини подорожчають? Не виключено…

На даний момент ідеї проекту RuNCAP вже приблизно рік, і жодних відчутних результатів діяльності поки що немає. Лише укладена угода, визначені джерела фінансування, йде розробка і тестування методик випробувань. По суті, нам презентували плани зробити автомобілі для Росії більш безпечними, а реальні їздові і краш-тести розпочнуться через 1,5-2 роки (та й то, якщо все піде за планом).

Але занадто жорстким стандарт RuNCAP робити не будуть, так як це може засудити на нашому ринку не тільки окремі моделі, але і цілі класи автомобілів. Пошук компромісів між безпекою і ринком, між державним і приватним фінансуванням, між споживачами і виробниками — все це непрості завдання, без вирішення яких неможливо звернути цю ініціативу в благо.

Дмитро Ласьков
Редактор @Авто

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *