Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Краще — ворог хорошого? Тест нового BMW X5

Share

Четверте покоління так сильно відрізняється від попередніх, що йому впору давати нове ім’я

Але номенклатура BMW так сувора, що доведеться прийняти новий «ікс п’ятий» таким, яким його задумали і втілили. Це сміливий крок, і BMW пішли на нього заради того, щоб встигнути за часом і тенденціями. Тільки добра це для покупців?

Дизайн-революція

Нове покоління Х5 не впізнати. Спадкоємність помітна лише в профілі. Навіть знамениті ніздрі ще трохи-і стануть просто ґратами. Шокують і задні ліхтарі: з якими моделями тільки не порівнювали Х5! Здається, з ракурсу ззаду-збоку новий «ікс п’ятий» нагадує всі кросовери світу разом. А овали і фігури з плавними лініями у вигляді замінили на неправильні трапеції і шестикутники — подивіться на повітроводи, оптику, бампери, випускні насадки. У зовнішності сталася справжня революція, ніби в BMW прийшов новий Бэнгл. Втім, так воно і є — дизайн-команда BMW змінилася півтора року тому.

Крім стандартного виконання кузова можна вибрати один з двох тематичних пакетів: позашляховий xLine або агресивний M Sport. Причому в них входить не тільки особливий обвіс і обробка кузова і інтер’єру, але і функціональні доповнення. Це інакше налаштована підвіска, а також спортивна випускна і гальмівна системи для M Sport і обов’язкова пневмопідвіска плюс захист днища для xLine. Також у кожного з пакетів свій дизайн дисків: 19 дюймів позашляховому виконанні і від 20 до 22 (вперше на Х5) — у спортивному. Ще один варіант гігантських 22-дюймових коліс доступний з лінійки BMW Individual.

Х5 став більше: +36 мм на довжині і 42 до колісній базі, 66 до ширини 18 до висоті. Блакитні кришталики в фарах видають опціональний лазерний дальнє світло. Такий б’є на 500 метрів проти 300 у стандартного світлодіодного модуля. На фото — виконання xLine

Царство твердих і рідких кристалів

Всередині ще цікавіше. Геометричні фігури — все ті ж, що і зовні. Погляд кидається між двома раптовими елементами: опціональним селектором автомата з скла і базовою для всіх версій цифровий приладовою дошкою. Гранована ручка восьмиступенчатого автомата виглядає настільки круто, що навіть сприймається кітчем — у прозорій глибині товщі так і очікуєш побачити не літеру Х, а радянську трояндочку. У «скляний пакет» за 55 300 рублів входить також оздоблення крутилок мультимедійної системи і звуку, а також кнопки «пуск».

Щиток приладів не критикував лише ледачий. Відсутність чітких зон виведення інформації сильно погіршує читаність. Ось праворуч обороти мотора, але віртуальна шкала зафарбовується проти годинникової стрілки, а не за. З-за неї виглядає особа виконавиці з обкладинки грає альбому, і виглядає дикувато. А карта навігації розчиняється в шкалах, і там же висять цифри спідометра, передачі і борткомпьютера. Авангардно, але сприймати складно. При цьому налаштувати вивід інформації на свій смак можна в дуже обмеженому діапазоні, а «тим» оформлення і відображення даних немає зовсім. У конкурентів з подібними приборками (ті ж, Audi) функціонал багатший. Ситуацію рятує зручний проекційний дисплей. Може, пора і зовсім відмовитися від приладової дошки?

У блоці клімату намельчили — як з клавішами та їх механікою (замасковані під звичайні кнопки двопозиційні качельки), так і з дисплеями та піктограмами

Учетка, хмара і апдейти по повітрю

Мультимедійна система переїхала на нову платформу, яка називається BMW OS 7.0. Інтерфейс тепер являє собою набір листаемых наліво-направо екранів (до 10 штук), кожен з яких наповнений віджетами (до 4 на екран) — блоками з оновлюваною на льоту інформацією. Погода, новини, трафік, свідчення борткомпьютера — все це коротко відображається на відповідних плашках, а клік по них веде до більш докладним даними. Але оптимізований (досить вдало) спосіб виведення інформації — дрібниця в порівнянні з тим функціоналом, що дає нова операційка.

Багато налаштування автомобіля тепер зав’язані на водійські профілі і можуть бути перенесені з одного BMW в інший. «Ікс п’ятий» намагається конкурувати зі смартфоном: мультимедийке встановлені MS Office і Skype, вона готова взаємодіяти з гаджетами, щоб отримувати з них інформацію про зустрічі, контакти, поїздки і пропонувати ведення до мети в залежності від трафіку в реальному часі. Система вивчає, куди та коли їздить власник і адаптує навігацію під його потреби. Новий Х5 жадібний до даних, щоб видавати у відповідь ще більше даних. Шкода тільки, що на цьому тлі до банального інтернет-радіо не вдалося дістатися навіть з допомогою відповідальних співробітників BMW — воно загубилося десь у глибинах інтерфейсу.

Як і будь-яка цифрова платформа, мультимедийка X5 вимагає регулярного оновлення. Тепер для цього не потрібно їздити до дилера, тому що апдейти прилітають по повітрю — через мобільний інтернет або Wi-Fi — і ставляться автоматично. Звичайно, підтримується моніторинг стану машини через додаток на телефоні, але тепер у нього додали можливість дистанційно подивитися живу 3D-картинку з зовнішніх камер автомобіля. Ще одне цікаве рішення BMW зі смартфоном, дебютировавшее на «ікс п’ятому» — можливість отримувати повний доступ до автомобіля за допомогою мобільника замість ключа. Воно засноване на технології NFC і працює лише з окремими моделями на Android.

Доступ в багажник об’ємом 650 літрів відкриває двері з електроприводом обох секцій. Для завантаження можна опустити пневомподвеску на 40 мм кнопкою на стінці багажника

Інтелектом по бездоріжжю

Новий X5 годиться і для їзди по бездоріжжю. І тут дуже до речі виявилася повноцінна пневмопідвіска (на останніх поколіннях вона була тільки на задній осі), яка дозволила додавати до дорожньому просвіту в 214 мм ще 40. На стільки ж автомобіль і занижується, в залежності від швидкості і команд водія. Але і 254 мм на бездоріжжі — ще не межа, так як автомобіль вміє визначати пікантну ситуацію «прилип в колії» і короткочасно задирати кузов ще на 30 мм, щоб вибратися.

Пересуватися по важкопрохідним ділянок допомагають і чотири спеціальних режиму роботи агрегатів: пісок, каміння, гравій і сніг. Вони доступні з позашляховим пакетом, який включає керовану електронікою блокування заднього диференціала. Остання включена і в пакет M Sport, але з трохи іншими налаштуваннями. Ще одне підмога в пампасах — камери з чітким зображенням і безліччю ракурсів, а також спеціальним офроуд-режимом. Але знаєте що?

Головним мотивом появи в X5 потужного позашляхового арсеналу бачиться не реальна необхідність, а банальне «чим ми гірші?» Адже подібні можливості є у всіх основних конкурентів: Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, Mercedes-Benz GLE, Range Rover Sport. Прохідність — це насамперед можливість спробувати проїхати там, де хочеш. І з цим у будь-якого автомобіля цього класу великі проблеми — я готовий це довести в найближчому лісі, отхлестав гілками опціональну фарбу «ікс п’ятого» за 85 тисяч рублів. Може, краще залишимося на дорозі і подивимося, чого автомобіль навчили в його основній середовищі?

Позашляхова геометрія непогана і дозволяє впевнено їхати по рельєфу. Навіть швидко — енергоємності вистачить. Цікава функція пневмопідвіски: вона вміє кренитися і переносити масу на протилежний кут автомобіля при проколі шини, щоб було легше доїхати до ремонту

Великий брат і пятящийся автопілот

Як і всі конкуренти, BMW робить стрімкі кроки до безпілотному майбутньому. Звичайно, X5 навчили екстрено гальмувати при небезпеці зіткнення з усіх сторін, самостійно паркуватися і рухатися на круїзі хоч в пробках, хоч по автобану. Але є і пара незвичайних для індустрії рішень. Наприклад, система, яка сама вирулює заднім ходом з тісних проїздів. Для цього автомобіль завжди запам’ятовує (на всякий випадок) останні 50 метрів шляху, пройдені зі швидкістю менше 35 км/ч. І при активації помічника X5 повторює траєкторію в зворотному напрямку, вимагаючи від водія тільки управляти тягою і контролювати ситуацію по камерах і дзеркалам.

Інша інновація — вічко камери під козирком прибирання. Вона стежить, щоб водій не залипал в смартфон, коли автомобіль рухається в полубеспилотном режимі, а також за його втомою при звичайній їзді. Правда, ні на жодну провокацію система так і не зреагувала. Не зовсім адекватно працює і помічник утримання в смузі: замість підрулення він дозволяв автомобілю вивалитися в сусідню смугу, а потім грубо і різко повертав його назад у свою. Дивно, адже схожі системи на тих же Volvo і Mazda працюють плавно і ефективно. Загалом, камеру можна сміливо заліпити скотчем, а рулити краще самостійно.

Новий X5 навчили екстрено зупинятися, якщо водієві стало погано. Розпізнавши біду, автомобіль сам з’їде на узбіччя, ввімкнув аварійку і відправить повідомлення рятувальним службам

Де ж драйв BMW?

Дивно, але за всіма цими перевагами складно (або вже просто лінь?) розгледіти їздовий характер машини. На це просто не звертаєш уваги. У тому числі тому, що налаштований Х5 майже бездоганно для переміщення з А в Б. Мотори тягнуть впевнено — навіть молодший xDrive30d з 249-сильним дизелем впевнено виїжджає з 7 секунд до сотні! А три інші варіанти силової установки (xDrive40i/340 л. с., xDrive50i/462 к. с. і M50d) взагалі укладаються в 5,5. Рулювати, гальмувати, контролювати ситуацію на дорозі — просто, як того і очікуєш від машини цього класу.

Але все налаштоване так блідо-нейтрально, щоб взагалі не думати на чому ти їдеш — BMW, Audi, а може, взагалі Lexus. Якщо поїхати швидше так придивитися, то стане ясно, що рульове управління без чіткої зворотного зв’язку робить X5 якимось відсторонено-байдужим. Швидко їхати і залучатися до драйв зовсім не хочеться. І можна не перебирати налаштування руху (все одно кращий — дебютував на «сімці» Adaptive) — глобально це нічого не змінить. Педаль гальма тепер електронна, без фізичного зв’язку з гальмівними механізмами. І ні-ні, та помітиш синтетику в її роботі.

Контрастним душем для мене став X5 E53 2001 року випуску, який був доступний на заході в ролі «ретро». Пружні і збита машина — що готова вистрілити пружина! І нехай атмосферне 4.8 в’ялий навіть у порівнянні з сучасним трилітровим дизелем, але в цілому тонус першого «ікси» настільки вище, що сумнівів не залишається: четверте покоління адресовано зовсім іншим людям. А для тих, кому потрібен драйв та спілкування з шасі, а не мультимедійною системою, залишилися спортивні BMW. Хоча, стривайте — у нового родстера Z4 адже така ж приборка, що і Х5. Збіг?

Пневмопідвіска пом’якшує великі нерівності, але занадто гучно і гостро реагує на дрібні. На автомобілі з пружинами поїздити, на жаль, не вдалося

Яке суспільство — такі й машини

Проблема сверхтехнологічних автомобілів в тому, що вони дають занадто багато вибору. Як ви будете сьогодні керувати мультимедійною системою X5: дотиками, що обертається шайбою, голосом або жестами? Яке поєднання кольорів контурній підсвічування відповідає вашому настрою цим ввечері: білий з блакитним, жовтий з зеленим або червоний з фіолетовим? Поїдете самі чи з адаптивним круїзом? Рулити изволите чи довіряєте помічникові утримання смуги? Проведете телеконференцію по скайпу або будете слухати зачитываемые механічним голосом повідомлення в месенджері?

Достаток технологій укупі з усе меншою кількістю уваги, які розробники приділяють базовим цінностям, девальвують саме водіння. Змушують водіїв втратити навик контролювання автомобіля і концентрації на дорозі. Підміняють задоволення від управління автомобілем задоволенням від споживання інформації. Нас готують до безпілотному майбутньому? Але для людей, які люблять автомобілі, цей перехід може бути досить болючим. Тому що такі машини, як новий «ікс» — ще не капсула без керма і педалей, але вже й не старий добрий X5. Той, що з ясним характером і потужною харизмою.

Дмитро Ласьков
Редактор Авто Mail.Ru
Источник:auto.mail.ru

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *