Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Tags: , ,

Кросовер — не вирок. Тест Jaguar E-pace проти Volvo XC40

Share

Добре упакованої преміум-кросовер як спосіб поліпшити автомобільну зрілість. Працює?

Сьогодні ти розтинаєш на егоїстичному купе, а завтра думаєш, куди б умістити коляску і лабрадору, та й взагалі пора довірити машину дружині. Ласкаво просимо в клуб тих, хто зовсім не мріяв про кросовер, але тепер змушений вибирати з повнопривідних, містких і високих. У массмаркете пропозицій маса, але не кожен готовий покірно змінити Автомобіль на засіб пересування. Примхливим ентузіастам адресовані машини начебто Jaguar E-Pace і Volvo XC40, які, крім кліренсу і багажників, можуть запропонувати ще дещо.

Дизайн

Кросовер Jaguar щосили наслідує спорткупе цієї марки. Спільного у вигляді маса: взмывающая у корми до даху підвіконна лінія, накачані стегна задніх крил, форма фар і повітроводів величезних бамперів, вставки в передні крила, витягнута і заходить на боки задня оптика з самобутньою графікою світла. У салоні E-Pace куди ближче теж до спорткару F-Type, ніж до великого «кросу» F-Pace — тут так само егоїстично відособлена територія водія, ті ж три кругляка клімату замість розсипи кнопок.


Із-за особливостей силуету Volvo виглядає більш компактним автомобілем. Але це не так: насправді Jaguar навіть коротше на 3 сантиметри і має на 2 см менша відстань між осями

Volvo меншою мірою прагне наслідувати старшим: з явно впізнаваного — лише вертикальний «відвал» носової частини, графіка фар так повзли вгору по стійці ліхтарі ззаду. В іншому компактний Volvo цілком самобутній: нахабний вигляд формує різкий злам середньої лінії в районі задніх дверей, накриває всю «морду» гігантський капот, двобарвне забарвлення кузова і складний малюнок задньої оптики. Всередині — знайома архітектура з вертикальним «планшетом» і повітроводами з боків від нього, уніфікованим блоком клімату та прибирання. І особлива шведська атмосфера.

Наприклад, на нашій версії R-Design передня панель оброблена деревом з вкрапленнями алюмінію — виглядає незвично і круто. Інші варіанти теж не назвати банальними. Двері оббиті затишним фетром і не мають великих вбудованих динаміків в нижній частині — замість них тут просторі кишені на всю ширину. Це стало можливим завдяки тому, що потужний бас йде… з повітропроводів. Нова технологія дозволила розташувати низькочастотний динамік в надрах передній панелі — моторного щита в районі ніг пасажира. На центральному тунелі, крім бездротової зарядки (якої позбавлений Jaguar), є геніально проста «мусорка» на зразок тих, що пропонує Skoda.


Суб’єктивно інтер’єр Volvo сприймається більш повітряним і лаконічним. Jaguar — щільний кокон. Де комфортніше — справа смаку, так як E-Pace лише місцями на пару сантиметрів тісніше

На відміну від старших моделей, двигун XC40 заводиться не обертається біжутерією на центральному тунелі, а кнопкою. На спицях керма тут не глянець (на відміну від тієї ж XC60), а виглядає простіше матовий пластик, підкермові пелюстки зроблені з пластмаси, а замість красивого рифленого барабанчика вибору їздових режимів — звичайна клавіша. Втім, воно й на краще, так як користуватися нею зручніше. Але зате намудрували з нефиксируемым джойстиком автомата, який вимагає подвійного стусана при переході D-R і назад, замість одного руху звичним селектором (E-Pace якраз такий — замість поворотної шайби, як на більш спокійних «Ягуарах»).

На противагу повітряному мінімалізму Volvo, Jaguar прагне обійняти водія тісним кокпітом, відокремити його за кермом. В матеріалах обробки менше фантазії, зате тут є повноцінна контурна підсвічування (у XC40 — лише стельовий діод) — 10 кольорів і 4 рівня яскравості. В ночі вона ефектно відбивається від ртутно-глянсового пластика і створює потрібну атмосферу. Ще одна фішка з області світла — проекція силуету кішки з кошеням з зовнішніх дзеркал і такий же малюнок на нижній кромці лобового скла.


У Volvo більш низька і легкова посадка, краща оглядовість. Стеля Jaguar оброблений алькантарою, але панорамний дах без люка, на відміну від зсувного скляної стелі XC40. Зате у «Джага» аж 3 USB-порту ззаду проти 1 у Volvo

Мультимедійна система Jaguar намагається бути функціональною, але достаток можливостей тільки підкреслює її недосконалість. По-перше, меню досить розгалужене і масивне, а багатьом функціям дані малозрозумілі назви та абревіатури; по-друге, майже всі онлайн-сервіси та багато налаштування доступні не на ходу (знаю, знаю — безпека); а по-третє, система легко може подвиснуть — наприклад, при підключенні телефону. Нарешті, екран занадто сильно завалений вперед (треба тягнутися) і ледь не перекривається кермом в лівому нижньому кутку. Система XC40 — така ж, як у інших Volvo, з тими ж достоїнствами і недоліками.

Драйв

В динаміці Jaguar настільки ж стрімкий, як і в статиці. В ньому настільки не відчуваєш швидкість, що набагато частіше одергиваешь себе перед камерами, ніж в тому ж Volvo. Кросовер їде по-справжньому цікаво — пересісти на нього навіть з машини спортивного спрямування буде не нудно. Мінімальні для високого автомобіля крени, щільний і насичений їздовий інформацією кермо, хороша чіпкість і баланс керованості — більшість водіїв з цільової аудиторії цього не оцінять, але гурманам сподобається.


Шумоізоляція класна в обох кросоверах, але в Volvo трохи голосніше звучать арки, а у Jaguar враження псують цвіркуни в салоні

Особливо добре налаштована стабілізація — вона не осмикує мало що, а, навпаки, допомагає потрапити в поворот на максимальному ходу. Хочеться ковзати глибше — можна вибрати спортивний режим, а можна вимкнути електроніку зовсім. Взимку має бути весело! А ще гальма: на відмінно налаштований привід зазвичай просто не звертаєш уваги, але в E-Pace навіть замедляешься з особливим задоволенням — як у гарній спортивній машині! Враження від їзди змазують лише дві речі.

Коробка передач часто демонструє метушливість — несподівані переключення не стільки впливають на динаміку, скільки псують комфорт швидкого переміщення, рвуть ритм. Інший момент — «двадцяті» колеса ефектні, суперечці немає, але не виходить на них їздити по-кроссоверному байдуже до рельєфу. Перед лежачими доводиться скидати майже так само, як на низькому F-Type, так і стики-рейки ходом не пролетишь. Хоча загальний комфорт підвіски для такої азартної машини все одно високий, так і за мірками всеїдних кросоверів — цілком терпимо.


Обидва тестових автомобіля — в максимально багатих версіях, на великих колесах (19 Volvo і 20 Jaguar) і в спортивних R-виконаннях. Шини, до речі, однакові — Pirelli P Zero

Здавалося б, що на такому тлі може запропонувати конкурент? Тим більше, Volvo. Але не за красиві фари XC40 вибрали Європейським автомобілем року. Пружність шасі XC40 сюрпризом не стала (в XC60 — така ж), але приємно порадувала — в плані енергоємності Volvo перевершила Jaguar. А ось що дивно — це та жвавість, з якою взагалі управляється і зокрема повертає XC40. Кермо легшим, але з інформативністю повний порядок, радіус розвороту менше, а крени і реакції не менш легкові, ніж у «Джага». Але ось що є ексклюзивно у Volvo — це загальне відчуття легковажності і рухливості.

Добре вивірений баланс налаштувань: звичайний водій відчує дружелюбність управління, а досвідчений порадіє того, як охоче перерозподіляється маса і як просто дозувати всі керуючі імпульси, будь це команда повернути, прискоритися або сповільнитися. Якщо простіше, то XC40 — надзвичайно приємний в управлінні автомобіль. Ось тільки б не шугался він ще кожній калюжі і ямки в спробах уникнути зіткнення! Система розпізнавання небезпеки попереду, як і раніше дає збої і може не тільки зберегти, але і налякати помилковими спрацьовуваннями.


Обсяг багажників схожий (577/586 літрів), системи кріплення вантажу і кишеньки є в обох машинах, з трансформацією теж порядок і там, і там. Паритет і залік за практичність

Потужність і тяга дволітрових турбодизелів близькі — це 180 л. с./430 Н∙м у Jaguar і 190/400 у Volvo. Передач в коробках по 8, повний привід, звичайно, повний. Але динаміка відрізняється сильно — XC40 спрямовується до першої сотні за 7,9 секунди, а у E-Pace такий ривок займає на секунду і дві десятих більше. При цьому Jaguar не здається повільним, але трохи більш ледачим на старті — точно. Секрет у його більшій масі — аж на 150 кг! Ось і пояснення жвавості всіх реакцій Volvo. І той, і інший кросовер можна підбадьорити або притупити. У Jaguar за вибір режиму відповідає прикольний важіль кшталт того, що управляє тягою в літаку. У Volvo звичайна кнопка, але зате є інтерактивний економайзер, який в реальному часі вчить плавній роботі педалями — всяко розвага в трафіку.

Дорожній просвіт — 204 мм у E-Pace і 211 у XC40. Геометрія бамперів вдаліше теж у Volvo — високих бордюрів шведський автомобіль боїться менше, ніж англійська

Дорого

Звичайно, за всі ці радості потрібно платити. Базовий XC40 коштує 2 238 000 рублів, а E-Pace — взагалі 2 492 000. І за ціною топового «Тігуан» (точно таких же розмірів, між іншим) це будуть зовсім не ті машини, що ви бачите на фотографіях. Тому що ті з усіма опціями і наворотами стоять… 3 692 900 і 3 672 000 рублів відповідно. У будь-якому випадку, такі мотори і скільки-небудь цікавий набір опцій — це ціна ближче до трьох мільйонів. Але у випадку з цими преміум-кросами цілком ясно, за що доплата.

За те, щоб слово кросовер не звучало вироком людині, небайдужій до автомобілів. Щоб побутова необхідність не змусила забути про кайфі водіння. Щоб, як і раніше обертатися по дорозі від парковки до під’їзду. В цілому Volvo виявився більш збалансованим автомобілем, але різниця — в дрібницях. Такі автомобілі купують скоріше серцем, ніж розумом, тому сміливо рекомендую будь-який з них. Залишається лише невеликий нюанс — заробити. Але хіба це секрет, що за задоволення треба платити?


Дмитро Ласьков
Редактор @Авто

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *