Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Tags: , ,

Підвищена прохідність і брутальний стиль: тест нової Лади

Share

Зустрічайте: Lada XRAY Cross. На те, щоб збільшити кліренс і виготовити обвіс для Lada XRAY, вазівцям знадобилося майже 3 роки. Чому, чорт візьми, так довго?!

Як тут не згадати великого і відважного Бу Андерссона, який одного разу взявся розчищати авгієві стайні російського автопрому? Колишній президент автогіганта жорстко гнав терміни: «Виробництво Lada XRAY Cross почнеться до кінця 2016 року», — карбував швед, а підлеглі спливали холодним потом. Ну звідки цей швед бере такі терміни? Не встигнемо!


Тут ви можете порівняти звичайний XRAY і версію XRAY Cross. Рухайте «шторку» і самі вирішуйте, який же автомобіль цікавіше.

Але поспішати не довелося. Андерссон виїхав з Тольятті навесні 2016-го. Його місце дісталося французу Ніколя Мору — стовідсотковій «людині альянсу». А хлопцям з Renault-Nissan вигода, як відомо, дорожче всього. Тому вихід тольяттінськіх новинок придбав розмірений темп, щоб завод не тільки витрачав, але й заробляв.

Втім, розпікати нових босів за повільність ми не будемо. За той час, що вазовцы готували крос-версію свого першого «паркетника» відбулося головне — конкуренти-іномарки здорово подорожчали! Creta — від 904 900, Duster — від 699 000 рублів (а враховуючи «рекламно-міфічний» характер базової версії, в реальності «Дастер» варто все 849 900).


Тут ви можете порівняти звичайний XRAY і версію XRAY Cross. Рухайте «шторку» і самі вирішуйте, який же автомобіль цікавіше.

І тут виходить він — Lada XRAY Cross за 730 тисяч. Притому Cross відрізняється від звичайного не тільки кліренсом і обвісом! Ні, в Тольятті не зважилися ні на повний привід, ні на задню багаторичажка — це зробило б «паркетник» надто дорогим. Зате приготували кілька не завжди помітних, але важливих обновок.

Нова підвіска

Ми дуже хотіли поставити на XRAY Cross максимально великі колеса! Але більше, ніж 205/50 R17, не виходило… Довелося думати. У підсумку, надумали зробити нову передню подвескуОлег Груненков
директор проекту Lada XRAY

У «Кросу» колеса рідкісної розмірності 215/50 R17. Щоб поставити такі, було вирішено розширити колію (спереду — на 11 мм, ззаду — на 14 мм), із-за чого відразу довелося шукати інші поворотні кулаки — їх взяли від «Вести». Потім інженери підібрали пружини і амортизатори — завданням було домогтися максимальних ходів підвіски.

Коли всі елементи подвесочного конструктора були зібрані воєдино, настав час спроектувати новий важіль. В автомобілях платформи В0, на якій побудований XRAY, нижній важіль спочатку — А-подібної форми. Відповідно, в повороті сайлент-блоки сприймають навантаження практично порівну, тому передній і задній повинні бути жорсткими.

Однак для версії Cross було запропоновано піти вестовской схемою, застосувавши штампований L-подібний важіль, де бічну силу сприймає жорсткий передній шарнір, а більш піддатливий задній допускає зміщення колеса назад. Що благотворно позначається на плавності ходу — машина краще захищена від поздовжніх поштовхів.

Обсяг доробок — навіть більше, ніж може здатися! Враховуючи, нову артикуляцію підвіски, були впроваджені інші колісні приводи і кермові тяги.

Нові колеса

З приводу коліс були деякі сумніви… Але погодьтеся: для цієї машини 215/50 R17 виглядають дуже гармонійно. Шини спеціально для нас розробила компанія ContinentalОлег Груненков
директор проекту Lada XRAY

У Lada XRAY Cross колісні диски шириною 7,5 дюйма і діаметром 17 дюймів. Тобто широкі і великі. Притому фахівці красноярської компанії K&K, створюючи нові колеса, змогли досягти фантастичного результату — в зборі (колесо плюс покришка) 215/50 R17 важить стільки ж, скільки звичайне иксреевское колесо!

Довелося попотіти і шинникам. Для вазовского «паркетника» німецька Continental зробила нову версію кроссоверной покришки ContiCrossContact LX2 — крім специфічної розмірності, її відрізняє спеціальний (!) склад гуми. Торгувати такими покришками будуть тільки дилери марки Lada.

Але є одне «але». Зараз — кінець осені, а значить, купуючи Lada XRAY Cross, потрібно відразу брати комплект зимової гуми. А знаєте, скільки коштує одна шипована шина Nokian Hakkapeliitta 9 розміру 215/50 R17? 12 000 рублів! За варіанти простіше просять 7-8 тисяч. М’яко кажучи, дорогувато для «Лади»…

Офіційна позиція Автовазу така: шини та диски інших розмірностей для Lada XRAY Cross застосовувати не можна! А значить, заощадити, взявши на зиму 16-ї діаметр, не вийде.

Доопрацьований салон

Я довгий час працював спеціалістом по інтер’єрах. Тому для XRAY Cross мені вдалося зробити дуже багато! Частина цих доопрацювань також з’явиться на «звичайній» версії моделиОлег Груненков
директор проекту Lada XRAY

Кольорові вставки на передній панелі і дверних картах — фірмова ознака всіх крос-версій марки Lada. Але для XRAY Cross дизайнери зробили більше, ніж зазвичай! Наприклад, запровадили так звану «атмосферну підсвічування»: світлодіодами підсвічені речові ніші, дверні кишені, а також простір під передньою панеллю.

А ще команда Груненкова попрацювала над сидіннями. Та як! У передніх — змінений каркас спинки, щоб поліпшити бічну підтримку. А перероблений задній диван дозволив збільшити запас простору для пасажирів на 25 мм. до Речі, праве переднє крісло тепер складається вперед, утворюючи майданчик для перевезення довгомірів.

Фінальний штрих — в машині з’явилася довгоочікувана регулювання керма по вильоту — це заслуга нового рульового механізму, в якому відтепер трудиться електропідсилювач. Сама бублик — з обігрівом обода! Вперше на автомобілях Lada. У топових версіях підігріви також покладаються лобового скла і абсолютно всім сидінням.

У новинки ну дуже гарна шумоізоляція! Навіть при русі по гравію камінчики не тарабанять по аркам і порогах — спасибі спеціальним «ворсовим» накладкам на кузові.

Збільшений кліренс

Крос-обвіс вийшов дуже великим: з кожної сторони кузова — по 10 пластикових деталей. Плюс нові бампери і багажні релінги. До речі, рейлінги йдуть бесплатноОлег Груненков
директор проекту Lada XRAY

А тепер — та цифра, заради якої багато і відкрили цей матеріал. Величина кліренсу. Отже: зайві 25 мм дорожнього просвіту дали кросоверу 215 мм під днищем. Для порівняння, у передньопривідного «Дастера» — 205, у «Креты» — 190 мм (притому АВТОВАЗ традиційно заміряє просвіт при повному завантаженні).

Шкода тільки, що днище — а точніше, картер двигуна — не має заводський металевої захисту. Втім, нижня точка мотора розташована вище (!) нового підрамника. Тому стандартного пластикового пильовика начебто має бути достатньо. Сумніваються зможуть замовити за доплату повноцінний сталевий лист.

До речі, про моторі. Єдиний доступний агрегат — атмосферник об’ємом 1,8 літра і потужністю 122 л. с. З ним поки дружить тільки механічна коробка передач, але незабаром з’явиться і вазівський робот. Більш просунутих варіантів — варіатора або автомата — у найближчому майбутньому не передбачається.

Просунута електроніка

Повний привід ми, звичайно, розглядали… Але виходило нечувано дорого! У підсумку, вирішили вичавити максимум зі схеми 4х2. У тому числі, за допомогою електроніки. І вийшло!Олег Груненков
директор проекту Lada XRAY

Насправді, в Росії 69% компактних кросоверів продаються… з переднім приводом! Отже, більшості покупців за очі вистачить лише електронної імітації блокування диференціала (на прикладі Vesta Cross ми знаємо, що така електроніка може працювати досить успішно, дозволяючи їхати навіть при вивішуванні одного з передніх коліс).

У XRAY Cross реалізована система цікавіше вестовской — на центральній консолі є крутилка під назвою Lada Ride Select. Вона допомагає налаштувати імітацію блокування під конкретні умови руху: режим «Бруд» — для слизьких доріг, програма «Пісок» — для м’яких ґрунтів. І ця штука реально працює! Хоча були сумніви.

Правда, не дуже зрозуміло, навіщо кросоверу потрібна ще окрема кнопка «Спорт»… На характеристики рульового управління її натискання ніяк не впливає. При цьому педаль акселератора стає гостріше, а противозаносна система послаблює нашийник, дозволяючи трохи побешкетувати. Втім, як кажуть, хай буде — раптом кому стане в нагоді?

У базовому Lada XRAY Cross за 730 000 «крутилки» вибору позашляхових режимів не буде. І взагалі, салон – найпростіший, без кольорових вставок і поліпшених крісел.

Як «позашляховий» XRAY їде?

Ми могли поступити простіше — збільшити колію проставками. Але нам хотілося здивувати покупця поєднанням комфорту і керованості. Тому робота над Lada XRAY Cross виявилася кропотливойОлег Груненков
директор проекту Lada XRAY

За кермом головне бути сміливим. Тому що абсолютно на будь-якому покритті (від залишків асфальту до піщаних барханів) для цієї Lada діє єдине правило водіння: очі бояться, а підвіска робить. Притому вибоїни і вибоїни практично не передаються на кермо, чим грішать соплатформенные Duster і Sandero!

І з прохідністю все чудово. Враховуючи клас автомобіля, зрозуміло. У приватних бесідах заводчани визнаються: їх продукт краще моноприводної «Дастера»… Віримо. Особливо, коли справа стосується «побутового бездоріжжя», з яким є шанси зустрітися кожен день, — у новій «Лади» крутіше шини, коротше свеси і менше база.

До «крутилке» Lada Ride Select можна ставитися скептично. Але специ компанії Bosch дійсно створили маленьке диво. З багатьох згубних ділянок замість того, щоб обережно повзти, довелося б гнати ходом. А значить — жорстко прикладатися днищем… З усіма витікаючими при цьому технічними рідинами.

Навіть несподівано, що скромняга XRAY раптом стане уособленням всеїдності, прохідності і комфорту. Притому комфорт — не тільки за межами асфальту. На твердих покриттях Lada абсолютно не відчуває себе ізгоєм. Чи Не занадто багато похвали? Поки залишимо так. Приводи для критики напевно з’являться пізніше — після перших порівняльних тестів.

Олексій Кованов
Редактор Авто Mail.Ru

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *