Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Tags: , ,

Приємний сюрприз від «Лади»: представлений оновлений робот

Share

Ми нарешті поїздили на машині з модернізованою коробкою передач АМТ і оцінили зміни

Дісталося «АвтоВАЗу» за їх роботизовану коробку передач АМТ — не лаяли її хіба що жителі тих регіонів, де відсутні пробки. Адже дорожні затори — максимально складний режим для подібних трансмісій. Ривки, затримки, перегрів, неприємний запах «паленого» зчеплення і, як наслідок, невпевненість у тому, що машина «доїде» до пункту призначення. Звідси і купа звернень клієнтів, і безліч свіжих «Лад» з роботами на вторинному ринку. Діставалося і від преси — жодного разу в наших тестах ми не були до кінця задоволені роботою АМТ. У чому причини і що змінилося?

Теорія

Сама коробка зроблена на базі вазівської п’ятиступінчастою механіки, але оснащена виконавчими механізмами німецької фірми ZF. Дебютувала вона в 2014-му ще на «Пріорі», а потихеньку добралася і до «Вести», якій «двухпедальные» версії необхідні, як повітря — машина-то конкурує з іномарками, а їх покупці не люблять перемикати передачі вручну. І її статусу засмиканий робот підходив вже не дуже добре.

Але в Тольятті не сиділи склавши руки — міняли прошивки, експериментували зі зчепленням, а велике оновлення трапилося в цьому році — анонсували його разом з виходом седана Lada Vesta Cross, однак на травневому тесті таких машин просто… не виявилося. Тому довелося чекати до листопада. Так що ж змінилося?

По «залізу» — нічого. Але за словами керівника проекту АМТ Володимира Петунина, вони зараз продовжують щільно працювати з постачальником зчеплення — компанією Valeo — для підбору оптимального складу фрикційних накладок. Виробляються вони тут же, на заводі Valeo в Тольятті, який забезпечує своєю продукцією в тому числі і «АвтоВАЗ».

На поточний момент АМТ версії 2.0 оснащуються оновлене сімейство Lada Granta і «Вести» з двигуном 1.8. Скоро така коробка повинна з’явитися і на кросовері XRay 1.8

А ось програма управління була покращена. За рахунок оптимізації «софта» час перемикання з першої на другу та з другої на третю передачу було скорочено приблизно на 30% (обіцяють, що німецькі синхронізатори це витримують), з’явився так званий «пробковий» режим, коли машина починає рух при відпущеної педалі гальма. Тим самим забезпечується більш плавний старт.

Розповів Володимир і про типових нарікання власників, які багато стоять в пробках або їздять з повним навантаженням в складних умовах. Багато з них приїжджали в дилерські центри зі словами: «У нас з’явилася помилка коробки!» Але в інструкції з експлуатації написано, що ця індикація не є критичною, просто спрацьовує датчик температури (зчеплення сильно нагрівається в умовах постійного змикання-розмикання і пробуксовування).

І, як запевнив нас Володимир, ні за яких стандартних дорожніх умовах (будь то пробка або затяжний підйом) трансмісія не допустить зупинки автомобіля. Хотілося б у це вірити, бо, наприклад, деякі «иномарочные» роботизовані коробки з одним зчепленням в пробках або вимагали постійно скидати в «нейтраль» при зупинках, або зрадницьки розмикали зчеплення при перегріві, змушуючи стояти на «аварійці», поки вона не охолоне.

Додали зимовий алгоритм для старту на слизьких покриттях — щоправда, для цього потрібно перейти в ручний режим і вибрати другу передачу (ніякої окремої кнопки немає). І, нарешті, з’явився спортивний режим, але протестувати його не вдалося, так як… він поки не готовий і не був представлений у доступних нам машинах.

Що на дорозі?

Не біда, відсутність спортивного режиму — зовсім не головна проблема цієї коробки. Беру ключі від седана Vesta Cross з двигуном 1.8 і першим ділом наголошую — дійсно, маневрувати на парковці стало простіше, тому що не потрібно постійно «підганяти» машину педаллю газу. Правда, при зовсім плавний старт з місця відчуваються вібрації — згодом вони проявлялися і в пробках, тому краще трохи приотпускать машину попереду і потім трохи інтенсивніше розганятися. Тим більше, зовсім низьких оборотів мотор 1.8 не любить і трясеться в конвульсіях.

На жаль, максимально довгий затор, який ми знайшли в околицях Сочі, опинився лише на 20 хвилин, тому перевірити стійкість оновленої АМТ вдасться хіба що вже в передноворічних зимових багатогодинних московських пробках. А що порадувало — навіть при різкому прискоренні з місця перемикання стали більш комфортними для водія і пасажирів, тепер не доводиться кивати головами при кожній зміні ступенів.

Найкраще справи йдуть при русі по трасах — здивував несподівано швидкий відгук при обгонах з педаллю в підлогу (кік-даун), коли коробка разом скидає пару ступенів. Від колишнього страху («переключиться вона чи ні?») і сліду не залишилося. Втім, завжди є можливість переходу в ручний режим — електроніка навчена робити перегазовки при переході на знижені.

Чи є мінуси?

Звичайно, є. Так чи інакше, при всіх своїх достоїнствах зразок простоти, дешевизни (доплата за АМТ становить 25 тисяч рублів) і модернізованою програмою, штовхатися в пробках з роботом — то ще задоволення. А хіба не для великих міст обирають машини з автоматичними коробками? Мешканці регіонів, де дороги не особливо завантажені, просто оберуть «Весту» з механікою, але в комплектації краще.

Крім того, оновлена АМТ буде доступна тільки для «Вест» з двигуном 1.8! У всякому разі, поки немає розмов про те, що потім їх почнуть ставити і на машини з 1.6. І це взагалі позбавлене будь-якої логіки, якщо врахувати, що «Веста» 1.8 з АМТ коштує мінімум 707 900 рублів. Невже покупець машини за такі гроші не віддасть перевагу доплатити ще 35 тисяч за «альянсовский» варіатор Jatco, різні модифікації якого ставляться на автомобілі Renault і Nissan? Ця сума не зі стелі — потрібно додати рівно 60 тисяч до ціни кросовера Nissan Qashqai з механікою.

Кнопка Sport розташована під блоком кліматичної установки поруч з включенням обігріву лобового і заднього скла

За що образили «Весту» 1.6? Петрунін сказав, що поки їм ніякої команди від вищого керівництва не надходило. І, нарешті, сама сумна новина — «залити» нову прошивку раніше продані машини не вийде, там використовуються інші контролери. Але чутки про варіатор йдуть все сильніше (можливо, він з’явиться разом з неминучим рестайлінгом «Вести» через якийсь час, а поки що в Тольятті продовжують покращувати роботизовану коробку. І правильно роблять! Адже якщо «Веста» перейде на варіатор, покупців «Гранти» не можна списувати з рахунків — а оновлене сімейство Lada Granta вже поставляється з «хорошою» АМТ, причому там спортивний режим вже є. До речі, про спорт — ми поїздили і на «зарядженому» седан Lada Vesta Sport. Скоро докладно розповімо і про неї!

Вадим Гагарін
Редактор @Авто

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *