Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Рекламні щити хочуть відсунути від доріг

Share

Їх пропонують перенести подалі для профілактики ДТП

Мінтранс, Росавтодор і «РосдорНИИ» виступають за скасування положень Госту, яка дозволила встановлювати такі конструкції на відстані 0,6 м від трас. Фахівці вважають, що це загрожує безпеці дорожнього руху. У разі повернення до колишньої редакції стандарту знову з’явиться норма 5 м, що діяла до 2016 року. Але розглядається і жорсткість — відсунути рекламні щити від трас на 10 м, а поза межами населених пунктів — на 40. Оператори зовнішньої реклами пророкують кризу галузі у зв’язку з надмірним регулюванням.

Уберегти водіїв

За скасування змін 2016 року в ГОСТ про рекламу, спростили розміщення щитів уздовж доріг, виступила більшість учасників жовтневого засідання технічного комітету по стандартизації, повідомив «Известиям» керівник Центру сертифікації та експертиз Координаційної ради з безпеки дорожнього руху Владислав Єлізаров. Сама рада, а також Мінтранс і підвідомчий йому «РосдорНИИ» вже направили свої відгуки в комітет, повідомили їх представники. В Росавтодор не відповіли на питання «Известий» про своєї позиції, але вона випливає з протоколу засідання комітету з стандартизації від 22 жовтня (документ є у розпорядженні «Известий»). Оновлений ГОСТ дозволив операторам розміщувати рекламні конструкції на відстані від 0,6 м від доріг, скасування змін поверне кордон в 5 м.

Більш того, «РосдорНИИ» готує нові зміни до ГОСТ про рекламу, зазначено у протоколі. Згідно з ним, розміщення щитів можуть перенести на більш далеку відстань — 10 м від краю дороги для населених пунктів та 40 м — за межами населених пунктів, розповів «Известиям» один з учасників засідання. Мета — посилити безпеку дорожнього руху.

Чим менше рекламних щитів уздовж доріг, тим краще, а 0,6 м — це дуже мало, вважає керівник Федерації автовласників Росії Сергій Канаєв.

— В межах цієї відстані повинні стояти тільки дорожні знаки, щоб автовласник не плутав їх з чимось ще, — зазначив експерт.

Подвійне регулювання

Питання про актуальність Госту про рекламу виник також через суперечність з новим стандартом безпеки дорожнього руху. В одному з його пунктів сказано, що з доріг, тротуарів, зупинок «сторонні предмети» повинні бути вилучені за три години з моменту виявлення, з розділових смуг та узбіч — за три доби.

— Нові вимоги фактично ставлять під заборону розміщення 90% рекламних щитів на проїжджій частині, тротуарах, розділювальних смугах і узбіччях, — розповів «Известиям» директор з продажу ГК «Мособлреклама» Максим Реснянский.

Національної асоціації візуальних комунікацій (НАВК) у серпні вдалося через комісію з апеляцій Росстандарту відстрочити до 1 липня 2019 року вступ у силу спірного пункту нового стандарту, відповідний технічний комітет повинен розробити поправки до нього. В решті частини ГОСТ набрав чинності з 1 вересня і до кінця жовтня став обов’язковим, поки за винятком положення про сторонні предмети.

У Мінтрансі вважають коригування обговорюваного пункту недоцільною, повідомили «Известиям» у відомстві. Його прийняття та скасування змін до ГОСТ про рекламу дозволить знизити показники за кількістю аварійно-небезпечних ділянок та рівнем смертності в результаті ДТП, а це передбачено затвердженою Стратегією безпеки дорожнього руху в РФ на 2018-2024 роки і внесені в уряд нацпроектом «Безпечні та якісні дороги».

Зміни, прийняті в 2016 році, також виключають обмеження на територіях поза населених пунктів, що, на думку Мінтрансу, «може сприяти розміщенню на дорогах перенасиченої рекламної інформації і створювати умови для зниження рівня безпеки дорожнього руху».

У Росстандарте відзначили, що суперечності в положеннях Гостів є і мають бути усунуті з урахуванням думок зацікавлених сторін.

В Росавтодор стверджують, що новий ГОСТ повинен спростити процедуру демонтажу щитів з федеральних трас. Зараз справа про демонтаж розглядається в середньому від декількох місяців до року, а тепер конструкції можна через суд визнати сторонніми предметами і видалити максимум за три доби, пояснив «Известиям» представник агентства.

Вимоги Госту доречні, впевнений Сергій Канаєв. Іноді рекламні об’єкти встановлюють на самій проїжджій частині, і вони закривають світлофори або знаходяться поблизу ліхтарів, відбиваючи світло і утворюючи «мертву зону», додав він.

«Наружка» загрожує кризою

Оператори зовнішньої реклами наполягають на збереженні діючих положень Госту про рекламу і вважають непереконливими аргументи влади про вимоги з безпеки дорожнього руху.

Скасування послаблень погіршить інвестиційну привабливість ринку зовнішньої реклами, потягне за собою втрати для бюджету, скорочення робочих місць, перерахували до НАВК. ГОСТ про рекламу не вийде змінити до набрання чинності Дсту безпеки на дорогах: Росстандарт зобов’язаний повідомити уряд про плани щодо скасування стандарту не менш ніж за рік, зазначили в асоціації.

Прийняття нових вимог загрожує настанням кризи на ринку рекламних послуг, різким підвищенням вартості розміщення, крахом більшості малих і середніх підприємців, а також серйозним стрибком медіаінфляції, вважає Максим Реснянский з ГК «Мособлреклама». Крім того, будуть судові позови з районною владою через необхідність розірвання діючих контрактів. А це скоротить місцевого бюджету у разі стягнення збитків на користь операторів, додав він.

— Питання безпеки сумнівний, він широко обговорювалося в рамках змін до ГОСТ про зовнішній рекламі, і вимоги безпеки були максимально враховані, — вважає директор юридичного департаменту Gallery Євгена Волгіна.

У НАВК пропонували залишити ГОСТу про рекламу регулювання її розміщення в межах населених пунктів, а поза ними — новому стандарту безпеки на дорогах.

Операторів підтримують в департаменті ЗМІ та реклами Москви.

— Ми будемо домагатися того, щоб зберегти галузевої ГОСТ 52044-2003 і внести зміни в новий, «дорожній», — пояснив «Известиям» керівник департаменту Іван Шубін. Він стверджує, що «ринок зовнішньої реклами виконує важливу соціальну функцію у проведенні профілактики ДТП, яку міська влада проводить спільно з УДІБДР по Москві».

Заходи колишньої редакції Госту, до змін від 2016 року, також були «дуже суворими», дотримуватися їх у міських умовах неможливо, вважає гендиректор «ЕСПАР-Аналітик» Андрій Березкін.

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *