Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Російських нафтовиків залишили без «пряників»

Share

Пізно ввечері 31 жовтня найбільші нафтовики погодилися знизити оптові ціни на бензин і дизельне паливо і утримувати їх як мінімум до початку 2019 року

Принципова згода з таким рішенням представники «Роснефти», Лукойлу, «Сургутнафтогазу», «Газпрому», «Газпром нафти», «Татнафти», «Роснафти», ННК, Іркутської нафтової компанії і «Нового потоку» висловили на нараді у віце-прем’єра Дмитра Козака, що завершився ввечері 31 жовтня. Як пише «Комерсант», письмове рішення поки не оформлено, на підписання відповідних угод дали 24 години.

Віце-прем’єр заявив за підсумками наради, що нафтокомпанії і незалежні НПЗ будуть поставляти на ринок паливо за оптовими цінами, заморожених на рівні червня 2018 року, обсяги на 3% більше рівня 2017 року. З 2019 року як оптові, так і роздрібні ціни можуть рости, але тільки на рівень інфляції. Компанії будуть зобов’язані продавати незалежним АЗС паливо в опті за замороженої ціною, але зате можуть не збільшувати його продажу на біржі — відповідні зобов’язання тимчасово знімаються.

«Ніяких пряників нікому не запропоновано. Або ви дотримуєтеся ціну незалежно від експортної альтернативи, або ми змушені йти на крайній захід у вигляді введення загороджувального мита, що вкрай болісно, тому що це в першу чергу вдарить по нафтопереробці, у тому числі незалежної», — наводить слова РБК Козака.

Нагадаємо, що зростання цін на бензин в Росії припав на квітень—травень 2018 року. Всього з початку року ціни зросли на 7,7%, обігнавши інфляцію майже в п’ять разів. У травні уряд прийняв екстрені заходи — знизила акцизи на паливо, дало можливість вводити експортні мита на 90% на нафтопродукти, а також запровадило спеціальну надбавку до акцизами.

Галузеві експерти вважають пряме держрегулювання не кращим виходом із ситуації. На думку Михайла Турукалова з «Аналітики товарних ринків», потрібно зберегти ринкове ціноутворення, обнулити акцизи і розглянути можливість зниження НРПС на соціально значущі марки палива. Варіант з бюджетним субсидуванням цін (як це фактично буде відбуватися після введення демпфуючого акцизу), додає експерт, призведе до суттєвих втрат бюджету.

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *