Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Tags: ,

За спиною «Камрі»: Mazda 6 проти Kia Optima

Share

Корейський седан після оновлення набирає обертів: «Оптима» майже наздогнала по продажам лідера класу — «Тойоту Камрі». А ось Mazda 6 не поспішає змінюватися — вже рік чекає рестайлінгу, що сталося в Америці і Європі

В пошуках недорогого, при цьому солідного седана немає потреби приймати за аксіому типове рішення під назвою «Камрі». А ось альтернатива альтернативу — вже складний вибір. Настільки найближчі переслідувачі — корейська Kia і японська «шістка» — схожі в своїх здібностях.


Базова дволітрова (150 л. с.) Optima коштує від 1 239 000 рублів. Версія з автоматом — мінімум 1 369 900, двигун 2.4 починається від 1 599 900, GT з турбомотором — 1 949 900. Mazda 6 2.0 (150 л. с.) йде відразу з АКП за ціною від 1 351 000, 2,5-літрові седани стартують з позначки 1 000 524

Optima виглядає яскравіше, причому це не заслуга рестайлінгу. Дизайнери лише злегка освіжили звичний образ, немов комунальники бордюри в Москві: двіжуха пройшла, відзвітували, а відмінностей мінімум. Просто корейський седан зберіг комплектацію GT Line — вищу для модифікації з мотором 2.4. У такої машини особливий передній бампер, дифузор ззаду, зухвалі червоні гальмівні супорти. І білий кузов з чорними акцентами виглядає виграшно: дах, диски з блискучими гранями, решітка радіатора виконані немов за замовленням темного лорда Дарта Вейдера.

Mazda 6 з двигуном 2.5 воліє не підкреслювати статус флагмана стилістичними деталями. Однак це не означає, що японський седан нудніше. У нього просто інша філософія: красивий автомобіль і без мейкапу красивий. «Шістка» зразка 2015 року досі вражає чистотою ліній, витонченим силуетом, вузькими фарами вразлет з хромованими «бровами». Нехай не викликає, зате в міру спортивний і гармонійний образ.

Світле і темне. Вибери свою сторону

Підходиш ближче, Kia розквітає, дізнаючись господаря. Розкладає дзеркала, послужливо підсвічує передні дверні ручки. Готова навіть кришку багажника відчинити без дивних стусанів ногою під бампер, якщо постояти біля корми секунди три (функцію багато вважають спірною, тому вона відключається). У «Мазди» безключовий доступ теж є, але процес формалізований. До чого шоу? Натиснув кнопку, замки відкрилися — залазь всередину.


Обидва седана — без малого п’ять метрів престижу. Mazda 6 трохи довше, Optima — злегка ширше і вище

Салоном Optima знову випендрюється. Центральна консоль хвацько розгорнута до водія, крісло автоматично відсувається для зручності виходу і посадки. Темряву пом’якшує атмосферна контурна підсвічування (шість кольорів на вибір). А шильдик GT Line визначив чорно-червону гаму обшитого шкірою інтер’єру і підрізаний знизу кермо. Відчуття «дорого-багато» псує лише мозолящая очі непотрібна бутафорія — на податливому пластики передньої панелі навіщось зробили імітацію прострочки.

У «шістки» на цьому місці справжні шкіра і нитки, що чесніше. Mazda взагалі ладно скроєна, світлий салон виглядає солідно, нехай і скромніше за стилем. З цікавих рішень — проекція спідометра і інших підказок на відкидний прозорий екран перед очима, а також стирчить по сучасній моді «планшет» мультимедийки. Дисплей, зрозуміло, сенсорний, але консерваторам залишили на центральному тунелі і пульт з джойстиком. Але, на відміну від Kia, за навігацію треба доплачувати 25 000 рублів.


Обидва седана пропонують двозонний клімат-контроль, підігрів керма та сидінь, підведення повітря до другого ряду. Але Optima GT Line до змін погоди підготовлена краще за рахунок вентиляції передніх крісел і теплої зони «паркування» склоочисників

За кермом добре в обох седанах. Регулювань вистачає, крісла зручні, очевидних проколів в ергономіці немає. Є нюанси. Kia, наприклад, зручніше розташувала пульт пам’яті налаштувань — на дверній карті (Mazda сховала його в сліпій зоні підставі сидіння). Розважальної електронікою і клімат-контролем «Оптіми» сподручно керувати, поклавши на зап’ясті плоский селектор автомата. В «шістці» клімат в авторежимі надмірно сором’язлива — занадто м’яко дме, тому любителям прохолоди доводиться сильно знижувати температуру. Зате комбінація приладів з трьома колодязями — майже ідеал. Циферблати «Оптіми» зміщені на периферію великим дисплеєм борткомпьютера і тому частково перекриті бубликом.

Динаміка: півтони і екстремуми

Технічною начинкою седани дуже близькі: передній привід, шестиступінчастий автомат, розташований поперечно чотирициліндровий бензиновий мотор без наддуву. І нехай Kia трохи слабше (188 л. с. і 241 Н∙м), нарочито спортивний спосіб вселяє впевненість — думаєш, варто продавити підлогову педаль газу з блискучою накладкою, і «кореєць» порве більш потужну (192 л. с. і 256 Н∙м) «Мазду». Спершу за відчуттями так і є, «шістка» мляво набирає хід. Коробка схильна використовувати підвищені передачі, енергійні маневри демпфіруються трансмісійними затримками — маневрувати в щільному потоці незатишно. І в обіцяні 7,8 секунди розгону до «сотні» не віриться: Mazda 6 флегматичні, приблизно як Optima в їздового режимі Eco.


Комплекс активної безпеки з тлумачними асистентами контролю смуги руху, аварійного гальмування, розпізнаванням пішоходів і автоматичним дальнім світлом додає до ціни найдорожчою «Мазди 6» (1 910 200) ще 94 тисячі рублів. «Оптіма» огризається лише моніторингом «мертвих» зон і помічником для виїзду з паркування заднім ходом. Зате в комплектації GT Line доплачувати за них не треба

Але це не баг, а фіча, адже постійно в тонусі перебувати неможливо — перегориш. Ось і у випадку з «шісткою» треба почекати пару поворотів або перехресть, поки електроніка адаптується до неспокійного пілотові. Несила? Штовхайте перемикач їздових режимів у положення Sport. І тоді «Мазда» прокидається, моментально скидаючи пенсіонерську шкуру — і передачі в масть, і відгук на акселератор моментальний, а звук мотора на високих оборотах, немов під капотом V6. Kia ж сильніше розігнати не виходить: корейський режим «Спорт» не настільки радикальний, движок звучить блідіше. Так що паспортні дані все ж відображають реальну картину: 9,1 з у вправі 0-100 і програш «Оптіми» в динамічних дисциплінах.

Перебір із зусиллям

І в їзді Mazda цікавіше. Межа її лежить шасі там, куди дві третини власників навіть не заглянуть з-за боязні впилиться у відбійник. Японський седан легше на центнер, стабільний, збалансований і точний, як катана самурая. Керувати «шісткою» приємно і легко. Корейці теж молодці — Optima їде не менш надійно. Тільки з налаштуваннями підсилювача керма вийшла промашка. У місті — нуль проблем, а от із зростанням швидкості кермо стає занадто дубовий. У цьому, мабуть, виражається спортивність, але за фактом вправа «згорни закисший кран» тільки заважає точному керуванню.


Двигун «Мазди» об’ємніше і могутніше, але висока (13:1) ступінь стиснення, «старт-стоп», рекуперація енергії зробили «четвірку» економічною — середня витрата коливається в межах 8-9 л/100 км. Kia теж з безпосереднім уприскуванням, проте пити паливо не соромиться — менше 10 л/100 км в змішаному режимі не виходить. Зате Optima лояльна до 92-го бензину, і капот «корейця» підтримують пневмоупоры

Оскільки обидва седана претендують на драйв, чекати від них плавності килима-літака не варто — тут ти чітко розумієш, чим і заради чого жертвуєш. Хоча надмірної жорсткості, на щастя, теж немає. Незалежні підвіски налаштовані щільно: пружно трусять на лежачих поліцейських і великих купинах, добре фільтрують гострі нерівності начебто стиків асфальту і гасять розгойдування на хвилях, зовсім не помічають дрібниця. Суб’єктивно Kia трішки вальяжнее, при цьому на серйозних недоліках полотна «Оптиму» підкидає відчутніше — піки вертикальних прискорень гостріше навіть на більш пухких шини 235/45 R18 проти 225/45 R19 у «Мазди». У будь-якому випадку, з урахуванням адекватної керованості такий баланс непоганий для великих седанів: водій радий, пасажири не вередують. А в іншому як їм живеться?


Обидва седана в дорогих комплектаціях пропонують повністю світлодіодну оптику

На чому краще возити?

За шумоізоляції майже паритет — не читальний зал бібліотеки, але в місті Kia і Mazda фільтрують сторонні звуки до розумного комфортного порога. Причому «шістці» для цього потрібні багатошарові передні скла. А за містом на швидкостях за сотню й вони не рятують, оскільки основний гул йде від колісних арок. Optima з дорожнім шумом справляється краще, хоча тут, швидше за все, позначилася і разношинница — Kia взуває свій седан в породисті Michelin Pilot Sport 3, а японці віддали перевагу Bridgestone Turanza T001.


Світлий салон здається просторим, але за фактом Kia місткішими. Крім дефлекторів, підлокітника і підігріву сидінь задніх пасажирів «Оптіми» забезпечили розеткою і USB, механічними шторками на вікнах. Mazda готова прикрити від сонця тільки заднє скло, зате робить це сервопривід. А ось автоматично замки замикати «шістка» не вміє. І щоб включити підігрів, доводиться розкладати підлокітник — кнопки ховаються там

Очевидного лідера з простором салону немає, обидва седана тісноту терпіти не змусять. Несподіванка в тому, що Kia, незважаючи на програш у довжині колісної бази (2 805 мм проти 2 830), забезпечує помітно більше місця для колін на другому ряду, зате в «Мазді» стеля менше тисне на потилицю. Хоча є в цьому певна хитрість, адже якщо «шістка» пропонує звичайний люк, то «кореєць» — повноцінну панорамний дах. І взагалі, якщо вимірювати комфорт кількістю опцій, Optima з вентиляцією крісел, камерами кругового огляду (у «Мазди» тільки задня з поганою картинкою), автопарковщиком (до речі, досить точним), бездротовою зарядкою гаджетів, розетками та USB всюди серйозно виривається вперед.


Під підлогою багажника Kia — повнорозмірна запаска (у «Мазди» — докатка), при цьому відсік глибше і ширше (510 л проти 429). Але в дрібницях «шістка» продумана краще: петлі сховані у кожухи і не впираються в речі при закриванні кришки, при складанні частин спинки другого ряду сидінь виходить рівна підлога. Фіксатори замків звільняються з боку багажника у обох седанів

Підсумок: вирішують гроші і наповнення

Поки Optima банально вигідніше. Злегка поступаючись «Мазді» по мотору і шасі, Kia просторіше, оснащеннее, яскравіше, а головне — дешевше на вагомі 200 тисяч. Якщо Mazda 6 2.5 у виконанні Executive з пакетом «безпечних» опцій на зразок контролю смуги і автогальмування коштує мінімум 2 004 000 рубля, то Kia Optima 2.4 GT Line обійдеться всього в 1 779 900. А ще у «корейця» є дешева заходная модифікація на механіці, «заряджена» GT з 245-сильним турбомотором… В той час як Mazda 6 поки буває тільки 2 і 2,5 л. Хай розклад по вартості з альтернативними двигунами інший (формально «японець» в аналогічних версіях доступнішим), зате охоплення покупців в Kia очевидно ширше.

Чотири роки тому ми вже тестували «Оптиму» і «шістку». І зараз з’ясовується, що за цей час корейці прогресували активніше японців. Очевидно, що зараз «шістці» потрібен рестайлінг. Тому чекаємо, коли до Росії добереться модернізований японський седан з розширеною комплектацією, поліпшеним шасі і новими моторами. Можливо, це станеться вже до кінця року.

Що хорошого в Kia Optima GT Line Що хорошого в Mazda 6
Яскравий дизайн Жвавий мотор
Багате оснащення Економічність
Просторий салон Керованість
Шумоізоляція Розумні асистенти безпеки
Місткий багажник Плавність ходу

Юрій Урюков
Заступник головного редактора Авто Mail.Ru / Фото Дмитра Огнєва

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *