Пару сек - ЗАГРУЖАЕТСЯ

Type to search

Тест-драйв Lada XRay Cross: кулачне право

Share

Віддаючи данина модній ЗСЖ, «АвтоВАЗ» екіпірував «Cross’овками» три з п’яти актуальних моделей. Найсвіжішою малолітражкою, яка одержала версію для активного образу життя, стала XRay. Має непогане навіть за мірками іномарок оснащення, машина вривається в сегмент, в якому її точно не чекали.

Тест-драйв Lada XRay Cross: кулачное право ВАЗ (Lada) Xray

І ось що цікаво: вазівські маркетологи стверджують, мовляв, як таких прямих конкурентів у Lada XRay Cross немає – точнісінько як у випадку з Lada Vesta Sport. Проте порівнювати з кимось необхідно, і в цьому зв’язку в протилежному кутку рингу тольяттинці як би вимушено ставлять Hyundai Creta, Renault Duster і Kia Rio X-Line. Досвідчений читач запитує: а де ж у цьому списку Renault Sandero Stepway? Ян Птачек, виконавчий віце-президент з маркетингу та продажу ВАТ «АвтоВАЗ», не схильний розглядати цього бійця в якості спаринг-партнера XRay Cross і киває у бік цивільної версії XRay.

Андрій Третяк, менеджер по продукту ПАТ «АвтоВАЗ», в свою чергу, зауважив у розмові з кореспондентом 110km.ru, що «кроссовая» модифікація XRay має всі шанси бути комерційно успішною хоча б з досвіду інших вазовских машин. Наприклад, у продажі Lada Largus модифікація Cross – це 38% всіх продажів. По універсалу Vesta SW відсоток і того вище – 59%. Щодо XRay менеджер «Автовазу» прогнозує частку Cross на рівні 40-50%. Що, запитаєте, отримує споживач, кому — «убий – не хочу» — доводиться мотатися з Пітера на той самий Карельський перешийок? Природно, повний набір атрибутів «внеасфальтового» автомобіля: пластиковий обвіс, рейлінги, збільшений кліренс, специфічно налаштовану підвіску. Все це у XRay Cross в наявності.

За словами Олега Груненкова, керівника проекту Lada XRay, роботи по створенню «кросової» версії велися за принципом максимальної надійності. Пластикові деталі «оперення» мають подвійне кріплення (механічні кліпси плюс проклейка двосторонньою клейкою стрічкою). Нові великі колеса разом з збільшеними амортизаторами підняли автомобіль над дорогою до такого показника кліренсу, яким, за словами г-на Третяка, може похвалитися УАЗ «Патріот». При цьому двигун розташували трохи вище підрамника, отже, все, що з’являються на шляху автомобіля перешкоди будуть, якщо що, битися не про мотор, а про передню балку цього самого підрамника. Днище ж силового агрегату акуратно прикрили пластиковим екраном.

Тест-драйв Lada XRay Cross: кулачне право

Відповідно до проведеного нами моніторингу петербурзького ринку шин, вибір літніх коліс типорозміру 215/50 R17 не занадто великий. Ось які пропозиції актуальні на сьогодні: Michelin Primacy 3 XL (9530 рублів), Michelin CrossClimate+ XL (10 510 рублів), Hakkapeliitta 9 XL (12 160 рублів), Dunlop Direzza DZ 102 (5 350 рублів), Bridgestone Potenza Adrenalin RE (8 060 рублів). Кількість пропонованих великими спеціалізованими магазинами шин обмежується одиницями. Підрамник відомої «альянсовской» (Renault-Nissan) платформи B0 посилили і ввели L-подібний важіль. Вийшла, як каже пан Груненков, непогана конструкція в плані стійкості і керованості, яка, між іншим, відома по ряду моделей все того ж Альянсу. Змінена геометрія стабілізатора, використані нові кулаки з негативним плече обкату — це ніщо інше, як стабільне управління при гальмуванні. Задні барабани тут виявилися не актуальними, їх місце зайняли дискові механізми. Рульова рейка кріпиться безпосередньо на підрамник, передбачений електропідсилювач керма.

Шруси також довелося використовувати оригінальні. А все з тієї банальної причини, що у зв’язку зі збільшенням ширини кузова (1810 мм) змінилася колія, отже, іншими стали кути. І як тут, при нових габаритах, не впасти в спокусу і не запропонувати хетчбеку більші колеса? Олег Груненков каже, що випробували безліч моделей і типорозмірів, включаючи 18-е. Однак вибір зупинили на одному-єдиному розмірі – 215/50 R17. Чую, як експерти шинної галузі в унісон виголосили, мовляв, не найпоширеніший варіант. На жаль, це правда.

Підібрати такі колеса навіть у великому мегаполісі, з його розгалуженою мережею спеціалізованих магазинів буде непросто, не кажучи вже про регіони, де «трава нижче і дим порідко». Альтернативи 215/50 R17 вазівські конструктори не передбачили, тому настійно рекомендують при тій же сезонної заміни гуми звертатися безпосередньо до дилерів, яких по всій неосяжній Батьківщині аж 300 точок. Втім, при відсутності бажання автовласники можуть і зовсім не «перевзуватися» — ContiCrossContact LX2 являє собою класичну «всесезонку».

Тест-драйв Lada XRay Cross: кулачне право

Монополія на колеса зіграла на руку калузькому заводу Continental, який конкретно під вазовський замовлення розробив і оригінальний типорозмір, і спеціальну гумову суміш. У світовій практиці подібні приклади, коли та чи інша шина проектується під певну модель автомобіля, не нова. Виходить, чому б і «АвтоВАЗу» нею не скористатися? Олег Груненков пояснює вибір постачальника та «ексклюзивності» коліс тим, що, мовляв, така і тільки така рецептура покришки як можна ефективніше відповідає параметрам нової підвіски.

В шасі, крім вищеописаних новацій, інші хід стиску і хід відбою стійок амортизаторів. Якщо ми говоримо про передній підвісці, цифри – 75,5 мм (хід стиску) і 76,5 мм (хід відбою), у випадку з задньої – 100 і 103 мм відповідно. Це значні показники, у звичайного XRay ходи куди як менше. Як результат – хороша геометрична прохідність. Ми прокачали» за кермом XRay Cross понад півтисячі кілометрів, часто шкребли по не самим легким казахських степах і горах і можемо висловити задоволеність роботою ходової частини. Більше того, шляхом застосування ворсових щитків інженерам вдалося майже на 100% вбити шуми, виходять з області колісних арок і нижній частині автомобіля.

Гордість проекту XRay Cross – технологія Lada Ride Select з електронним блокуванням диференціала, яка, власне кажучи, перетворює цивільний хетчбек в легке подобу SUV. «Пульт управління системою» — крутилка на центральній консолі. На її «тілі» ми спостерігаємо символи, які говорять про те, що при необхідності можна вибрати режими «Спорт», «Сніг/Бруд» і «Пісок». Бажаючи рухатися з трохи більшим азартом, активуємо «Спорт» і автоматично відключається від роботи всі інші режими. Одночасно отримуємо трохи інше управління газом і системами ABS/ESP. Автомобіль почасти навіть провокує на хуліганство – не саме, бути може, серйозне та азартне, але все ж. ESP в «Спорті» душить менше, та й взагалі, втручання систем безпеки майже непомітно. Активація «нашийника» починається при 58 км/год і вище, кермо при цьому залишається практично тим же, що і до цього.

Тест-драйв Lada XRay Cross: кулачне право

Рульова колонка у жодному-то столітті на Lada отримала регулювання по вильоту. Штука, як я переконався зі своїм «грудкою нервів» дуже корисна, все ж 42 мм туди-сюди – «дистанція» достатня, щоб вмістити його («грудка)» між «бубликом» і спинкою крісла. Ось тільки еластичність «бігу» колонки не ідеальна, доводиться застосовувати певну силу, щоб подати ці 42 мм на себе, рідного.

Крос-обвіс автомобіля: обтічник порога, накладка раки переднього бампера, молдинги передній і задній дверей, алюмінієві рейлінги на даху з механічним кріпленням, кронштейни молдингів переднього і заднього крил, кронштейни молдингів обох бічних дверей, молдинги переднього і заднього крил.
На високих швидкостях кермо порожненький», притому, що курсова стійкість кузова на рівному асфальті цілком достатня. Єдиний мотор XRay Cross об’ємом 1,8 літра і потужністю 122 л. с. охоче жене компактний хетчбек в «світлі дали», дозволяючи досягати зовсім не схвалюваних Правилами дорожнього руху 190 км/ч. При цьому на одометрі буде 5000 об/хв і стійкий гул з-під моторного відсіку. Обганяти попереду наступні тихоходы цілком здійсненне завдання, оскільки тяговий момент дуже навіть непоганий – 170 Нм при 3700 об/хв. Коли зовсім важко, 5-швидкісна (і також небезальтернативная) МКПП буде готова «пожертвувати» парою ступенів вниз, щоб у «порядку денному» виявилися максимально ефективні обертів.

Вперше в історії Lada застосований обігрів рульового колеса, причому не окремих його зон, а по периметру. Використана «ввічлива» підсвічування салону – активується при включенні габаритних вогнів і ближнього світла. Блок управління клавішами обігріву сидінь розмістився на центральній консолі, при цьому обгорев передніх крісел — 3-рівневий, з індикацією. Між ними кнопка обігріву вітрового скла.

«Сидушки» від різних виробників: ті, що дають притулок водієві і передньому пасажирові, випускаються в Тольятті, задній диван збирається в Ульяновську. В хорошій комплектації люди, що розмістилися за спиною водія, можуть розраховувати на підігрів «м’якої» точки. В спинки тепло поки що не проведено, але роботи в цьому напрямку ведуться. Фактура і анатомія передніх крісел доволі непогані, довгий в них перебування не доставляє незручностей. Хіба що виступи бічної підтримки мають слабеньку набивку.

Тест-драйв Lada XRay Cross: кулачне право

Гнізда ременів безпеки втоплені, мабуть, нижче, ніж треба. Нащупываешь їх рукою на якомусь виразно підсвідомому рівні, а вони виявляються ще глибше. Не виключаю, що це сприйняття підсилює «тоннельность» сусідства з центральним підлокітником, так іноді буває. Сам він великою місткістю не відрізняється і, пардон, закріплений не кращим чином. Якщо у нього щось не вміститься, можна вдатися або до дуже місткому перчаточному боксу або до висувному ящичку в «утробі» переднього пасажирського крісла – дуже зручна опція. Центральний плафон освітлення салону не менш корисна штуковина, однак, натискаючи клавішу, блок чомусь піддається тиску і разом з стельової обшивкою прогинається у бік даху.

Об’єм багажного відділення залишився на рівні цивільної версії XRay – 361 літр. Зрозуміло, що це трохи і програшно в порівнянні з конкурентами. Але, чесно кажучи, червоніти перед ними власникам XRay Cross не доведеться. Вазівські специ попрацювали над трансформацією пасажирського простору, яке при необхідності може прийти на допомогу вантажного відділення. Дива, як зазвичай, у дрібницях: заднє сидіння зміщений на 25 мм назад, при цьому в конструкцію передніх крісел внесені свої особливі корективи. Це не тільки надало додаткову свободу для ніг задніх сідоків, але дозволило розміщувати довгоміри (2670 мм), оскільки спинка переднього пасажирського крісла складається до рівня рівного столика. При складених спинках другого ряду літраж корисного вантажного простору досягає 1200 літрів, а з прибраній спинкою «передка» — рекордні 1500 літрів.

Три рівні комплектації і два пакети – це свобода купівельного вибору, при якій з’являється реальна можливість «нафарширувати» XRay Cross до такої міри, що вищеназвані конкуренти будуть біти. Вже в «базі» російського автомобіля присутні позиції, яких не знаходимо в промо-версіях «буржуїв»: фронтальні подушки безпеки, ABS, EBD, ESC, TSC, сигналізація, регулювання керма по висоті, LED ДХО, центральний замок з ДУ, електропривод передніх склопідйомників, легкосплавні диски R17.

Найбільш показовий, мабуть, приклад – порівняння порівнянних комплектацій і цінового освіти. Як вазовского енергозабезпечення вазовцами взята версія XRay Cross за 809 000 рублів. Якщо іноземні візаві захочуть «добити» опціями до Lada, доведеться доплатити ніяк не менше 50 000 рублів. В бюджетному сегменті це не сама маленька сума. Судіть самі:

Тест-драйв Lada XRay Cross: кулачне право

Теги:

You Might also Like

Leave a Comment

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены *